@ ltium Designer: Generer PDF-fil, der viser komponent placering?

J

JohnG300c

Guest
Hej, Jeg har nogle bestyrelser samles og PCB hus ønsker at kontrollere, at hakke og placere filen er korrekt.De beder om en PDF, der viser alle de komponent placering på brættet.Jeg har ikke fundet en sådan mulighed i @ ltium Designer.Kan nogen give mig et tip?

Tak,
/ John.

Hvad de leder efter kaldes en forsamling tegning.Du kan udskrive fra en OutJob fil eller fra File>> Forsamling Outputs>> Forsamling Tegninger.

Takket hus kat.Problemet er, at komponenterne er tale om omkring 100 afkobling kondensatorer under mit FPGA.Disse har ikke nogen silke skærm skitsere, bare puder.På grund af den lille fodaftryk de heller ikke har nogen designators (C1, C2 etc).Tanken er, at da
jeg bruger tre typer afkobling kondensatorer, alle med forskellige fodspor, de dele kun ville passe ind i den korrekte placering.

Jeg var under den antagelse, at hakke og sted fil vil være tilstrækkelig til at placere afkobling kondensatorer.Hvordan er dette normalt håndteres?

Du er korrekt, at placering er normalt håndteres gennem pick og sted fil.Hvis du bruger flere forskellige værdier af bypass hætter med forskellige fodspor, måske alle, de har brug for er en Closeup billede af bunden af bestyrelsen i henhold til FPGA som viser kondensator fodspor.

Du kan gøre dette i PCB Editor ved flipping bestyrelsen, zoom ind på en praktisk størrelse, og vælg derefter "Print Screen Region" fra kommandoen Udskriv i menuen.

hi housecat,

am ny til @ ltium.Jeg begyndte routing mit bord.Jeg ønsker at gøre nogle dele manually.so, jeg gjorde fjerdedel af mit bord manuelt.Nu vil jeg bruge autorouting mulighed.
samtidig gør manual routing, jeg adskildt beføjelse plan og stelplade.
Problemet er værktøjet bliver hængt op, når jeg bruger autorouting om dette delvist gjort bord.

Jeg ønsker, at manual routes del af bestyrelsen for at være uforstyrret, (i hvert fald) og værktøjet er at gøre autorouting for de resterende bord.

Kunne du hjælpe mig i dette.coz jeg allerede brugt megen tid på dette, men kunne ikke finde et fingerpeg.

hilsen
skr

Takket House cat.Jeg endte med at vælge de forskellige komponent typer i PCB-editor, tager skærmbilleder og mailing jpgs.Dette syntes at være den tydeligste måde at identificere umaerket komponenter.

Tak for din hjælp.

ssankurathri wrote:

hi housecat,am ny til @ ltium.
Jeg begyndte routing mit bord.
Jeg ønsker at gøre nogle dele manually.so, jeg gjorde fjerdedel af mit bord manuelt.
Nu vil jeg bruge autorouting mulighed.

samtidig gør manual routing, jeg adskildt beføjelse plan og stelplade.

Problemet er værktøjet bliver hængt op, når jeg bruger autorouting om dette delvist gjort bord.Jeg ønsker, at manual routes del af bestyrelsen for at være uforstyrret, (i hvert fald) og værktøjet er at gøre autorouting for de resterende bord.Kunne du hjælpe mig i dette.
coz jeg allerede brugt megen tid på dette, men kunne ikke finde et fingerpeg.hilsen

skr

hi housecat,

am bruger @ ltium version 6.bestyrelsen dimensioner er ca 3x4 inches.
garnene er omkring 90.
Jeg håber, u fik mit spørgsmål.
Jeg har en fjerdedel af bord manuelt.nu vil jeg gerne gøre resterende bord automatisk dirigeres.
hvordan du gør det?

I auto-rute, jeg kontrolleres mulighed låse pre-ruter.Når jeg siger "hænger op", mener jeg at det tager tid i minutter for at starte rejsen.

hilsen
skr

Det
er en smuk lille bord.Det bør ruten forholdsvis hurtigt.

Hvis det tager lang tid at starte, kan det indikere, at du har indstillet dit design regler med sådanne grænseværdier, at autorouter har svært ved at finde ruter.Den anden ting, der kan forårsage den autorouter til at mislykkes, er manglen på en "keepout" skitse omkring uden for kanten af dit bord.Den autorouter behov, for at fortælle den, hvad de grænser er for den rute område.

Det første du bør gøre, er at låse din preroutes som du har gjort.Du kan også beskytte din preroutes ved at sætte dirigeres redskaber i et net klassen, og derefter skrive et routing lag design reglen, som tildeler at netto klasse til ingen lag for routing.

Hvis du har keepout Markeringslygter, du har
oprettet design regler med rimelig clearance og routing lag regler, og routing strategi er rimelig, skal du bare starte autorouter og lad det stå alene i et stykke tid for at se hvad der sker.

Hi JohnG300c,
At vise designatorkode i pdf, Brug Smart PDF under menuen Filer, klik på Næste-knappen, indtil du får »Supplerende bogmærke indstillinger".Klik på 'Generer netredskaber oplysninger «afkrydsningsfeltet.Dette vil oprette et bogmærke for komponent designators og redskaber.

Åbn skabt pdf, på 'bogmærke' panel, udvid alle positioner, og der vil du finde designators og netto titler.Om at vælge en designatorkode navn pdf vindue udfylde pan til den valgte komponent.

Hope this helps

Nishal

R u taler 'smart'?
Smart PDF ved @ ltium

Experince det ved at se videoklip vedlagte
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back