LVS Fejl på grund af Dummy transistorer

M

MohEllayali

Guest
Hej,

Jeg fik fejl på LVS skyldes prøvedukkens transistorer, jeg har læst lidt om det, og regnet ud, at jeg er nødt til at præcisere nogle filtreringsindstillinger om LVS dæk.

Jeg er bange for at gøre tingene på en forkert måde, så kan nogen give mig nogle forklaringer bedes om de forskellige muligheder

LVS Filter uudnyttet mulighed
LVS Filter uudnyttede MOS
LVS Filter uudnyttede bipolar
LVS Filter uudnyttede Kondensatorer

der er bogstaver såsom AB RC etc, der ikke gør sens for mig

Jeg bruger kaliber LVS

Mange tak

Hai min ven betyder det, at LVS option vil overveje at være til stede
dvs. når prøvedukkens transistorer ikke er til stede i skematisk og vi os denne mulighed for at klare LVS, så værktøjet vil ignorere dummyer.

Det
er en god praksis at instans (og rute) den dummyer i skematisk også.Så du altid har et godt overblik over mulige reservedele enheder, og du behøver ikke at slås med LVS regler «filtrering.

Okay gutter tak ...Jeg var faktisk på udkig efter et godt dokument at tale om de forskellige muligheder!men jeg går i stå, og i sidste ende trække prøvedukkens transistorer på skematisk ...
Du sagde, at det
er en god vane at gøre det, men tænk, at du har, ..lad sige 100 transistorer ...vil det være trættende at trække dem i hånden, er det ikke??
mange tak

godt.hvis du bruger en instans navn (f.eks NM <100:1>) til din dummy-enheder, kan du bare placere én instans i skematisk.

Alternativt kan du direkte tilføje dummyer i netlist .....

erikl wrote:

Det er en god praksis at instans (og rute) den dummyer i skematisk også.
Så du altid har et godt overblik over mulige reservedele enheder, og du behøver ikke at slås med LVS regler «filtrering.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back