Lys LED til en spænding input på 0,3 V - 40 V

P

pcrichton

Guest
Hej, jeg er nødt til at skabe et kredsløb, der kan tage i en input spænding, der kan variere mellem omkring 0,3 V til 40 V eller kan indstilles til at slukke på 0 V. Jeg ønsker at blive i stand til at lette en LED, når denne en spænding er til stede . Problemet med at gøre det direkte, hvis LED seriemodstand er indstillet til at begrænse strømmen til at drive LED ved 40 V, vil den nuværende ikke være tilstrækkeligt til at drive LED på for eksempel 1 V. Jeg har overvejet at bruge en spænding komparator kredsløb For at tage i input og sammenligne det med omkring 0,1 V, eller en spænding bare om støjniveauet. Hvis indgangsspændingen var over referenceniveauet, OP - ville Amp mætte på forsyningsspændingen. Jeg ønsker denne levering for at være omkring 5 V. Men jeg er usikker på, om en Op - Amp kan sammenligne spændinger større end forsyningsspændingen. Enhver hjælp ville være meget værdsat. Regards, Paul

Hej Paul, Hvis dit kredsløb dont have en stand alone forsyning: Interesting drømme! :) Otehrwise, dens et godt job for en Instr.Amp med høj common-mode input-område (har en indgang attenuator system) og en komparator, og du bør placere LED på sin produktion ... K. [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 8 minutter: [/color] [/size] INA117, referere til tal 12 .. 14 PLS, prisen er på $ 5 - 6 ...: [ url] http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/ina117.pdf [/url] K.

Hvad med at bruge en zenerdiode med en modstand? Dette vil reducere eventuelle store spændinger til zener spænding (siger 3.3V eller 5.6V) eventuelle mindre spændinger ville være gået lige igennem. Hvis du har brug for disse mindre spændinger ~ 0,5 V til lys LED, kan du sætte outputtet af Zener kredsløb ind i en komparator med en ~ 0.3V tærskel og en 5V/0V strømforsyning. Eventuelle kommentarer fra nogen?

Hej, Pauls idé med en opamp / comp er OK, men det må ampere kan ikke leve med indgangsspændinger end Usupply, eller maksimalt lidt over at det er muligt ... I alle tilfælde er det brug for et input attenuator, ie.e for mere eller mindre under levering værdi og en RRIO amp. Moderne typer er så god wit offset spænding, at det kan arbejde med så 10mV tærskel eller højere! :) Så vil du have en billigere kredsløb realied som med Instr.Amp ... K.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back