lys søger og hindringer undgåelse

M

Mohamedkhaled

Guest
Hej Alle,

Jeg arbejder på robot projektet nu, jeg forsøger at lade den finde en lys.Jeg står over for nogle programmerings problemer.

Jeg bruger Assebler sprog,

Jeg bruger to LDR i fronten af robotten.I dont skam kende til at programmere robotten til at stoppe, når den står over for robotten.

Jeg er også ved hjælp af ultralyd sensor til at undgå forhindringer, så det stopper, når den registrerer en ting foran den.

kan du så hjælpe mig med det og lade mig vide, hvordan man sortere programmering spørgsmål i tilknytning til de to ovennævnte opgaver (lys søger og abosticls avoidance).
af den måde, jeg bruger Assebler sprog.

Tak

Hej!
I mit sidste år projektet en vigtig rolle var at finde bolden på en bjælke.
Til dette formål har jeg brugt IR Afstandsmåler modelnummeret er SHARP-GP2D12.
Hvis du bruger ultralydssensor så vil registrere alle hindringer i de omkringliggende men hvis du vil bruge den SHARP-GP2D12 så vil opdage hindringen i den særlige retning.
Den GP2D12 er fås i begge versioner: den analoge udgang samt digital udgang.
Jeg tror du skal bruge den analoge udgave af denne.
Hvis du har andre spørgsmål, så er du velkommen til at spørge.
Pas på

Hi Shani,

Tak for dit svar.

godt, I cant virkelig ændre den type sensor, som jeg bruger.det er sådan, skal til at bruge ultralydssensor.Jeg er stadig stak med det, jeg dont skam kende hvor hen til få styr på.kan du plz foreslå andre ideer.men u skal vide, at jeg kun allowd at bruge den slags sensorer

TakLagt efter 1 timer og 40 minutter:lys søger spørgsmål:hvad jeg virkelig forsøger at gøre, er at devlop et program, der gør det muligt for robotten at stoppe, når lysstyrken på begge de forreste ldrs er den samme.Jeg kan ikke rigtig tænke på nogen idé om, hvordan der kan devloped.

kan du plz foreslå nogen ideer.

plz have et kig på attchment .. det er et lignende program, men det gjør ikke vise, hvordan robotten stopper, når begge ldrs ansigter lyskilderne.

i don't know hows er det muligt at opdage lyset ved hjælp af to LDR og at der også i Fron af robotten.

Vi gjorde det samme obstrucle dection robo.Problemet var med programmet.Til sidst lavede vi den kode i C og tilsluttet Robo til computeren via den parallelle port og sendes signalet via en fjernbetjening.Vi har gjort brug af * output-ben i parallelporten som 8 switchws og 5 indgange som afbryder.thats mere end hvad vi behøvede faktisk.hvis noget arbejdede prøve det.

Jeg håber, at problemet wil være med programmet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back