MÅLING udgangseffekt på FORSTÆRKER HJÆLP?

W

wihe5a

Guest
Kan nogen hjælpe mig ..... jeg ønsker at måle udgangseffekt på min amplifier.It er Pioneer GM-920 forstærker 2x25W i 4 ohm med signal input fra
200mV til 2V (variabel modstand på input), dette er BTL forstærker .... jeg generere 1KHz sinusform signal fra mit lydkort med software og output forstærker jeg sætte 4 ohm 70W modstand (på hver kanal) og aktivere input modstand på 2V .... jeg henvende mig til lydstyrke op (maksimum) og måle signalet med multimeter på produktionen af lydkort (1,3 V RMS) og output af forstærkeren var omkring 5V RMS ...... jeg begynder at vende input variable resistor indtil jeg nåede 10V RMS på produktionen af ampliifer .......dette er den værdi på begge kanaler amlifier .... og med enkle formlen P = U * U / R dette var 25W ........
Og jeg markere et sted på input variable resistor (25W output )..... og jeg kender grænsen på input variable resistor det betyder, at 25W med max input
signal om, 1,3 V fra mit lydkort ....HVAD JEG shell gøre, når jeg har forskellige forstærkning på WINAPM EQUALIZER? Hvordan skal man måle output power?
Jeg spiller musik (på Winamp) med EQUALIZER tændt, med næste ratings (gevinster):
preamp 0 db
60Hz 8,6 db
170Hz 4,1 db
310Hz 2,2 db
600Hz 0 db
1 kHz 4,8 db
3kHz 11,7 db
6kHz 18,1 db
12kHz 20 db
16kHz 20 db

THANK YOU

Welcome to EDABoard.com