måle kapacitans og induktans

N

nhoj

Guest
hej til alle,

Jeg spekulerer på, hvor skal jeg sætte dette emne ...

anyway, ønsker blot at spørge ...Hvordan måler vi kapacitans eller induktans???

Jeg mener, at der allerede LCR meter, også andre DMM nu har evnen til at

foranstaltning kapacitans og induktans, men jeg ønsker blot at vide, hvordan disse

målinger udført ...

for eksempel, hvordan kan en DMM gøre det???hvad den gør for at måle cap og IND ...

alle ideer, fakta eller udtalelse er meget værdsat her ....jeg bare virkelig brug for det

dårligt ...tnx
Sidst redigeret af nhoj på 09 jan 2008 23:13, edited 1 gang i den samlede

Her er, hvordan Agilent gør denne måling
http://www.home.agilent.com/agilent/faqDetail.jspx?cc=US&lc=eng&ckey=1256668&nid=-11143.0.00&id=1256668

Du kan også indtaste et firkantbølge og bruge output at beregne impedans.

Alle målinger er udført indirekte, lad sige, at man kan beregne induktans under hensyntagen til vending, diameter tændspole, mellemrum mellem vending, lag og for kondensator området med lys og afstand og spørgsmål mellem dem, de er vanskelige og teoretisk.

Bedre er at måle effekten gjort eller appening bruger dem og for at der er flere "metoder", afhængigt af nøjagtigheden nedeed.

En metode er at sætte, lad sige,
at den komponent, der skal måles (hætte eller induktans) i et oscillerende kredsløb, hvor unknow komponent er sideløbende med ved en og derefter måle frekvensen produceret integrere hyppigheden puls (traslating i en spænding værdi) og tilslutning til et meter med en skala i microFarad eller microHenry.

Et andet er det samme gør digital frekvens målinger og med en enkel algoritme,
der er udfærdiget indlejret i LC meter, værdien ukendt vises på en udlæsningen.

Der er også LC meter at gøre foranstaltningen ved hjælp af en microcontroller men princippet er det samme.

Måske naivt, men det er en meget simpel forklaring.

Ciao!

grå og heyheyhey,

tnx til dit svar ...Jeg vil prøve at gøre nogle forsøg ...

Deres hjulpet punkter vil bare følge efter jeg færdig med at arbejde med det ...

igen tnx ...

Kære venner,

Jeg har lige huske at have undersøgt disse Bridges (til måling af L, C, R): --
Wheatstone Bridge, Maxwell's Kapacitans, BridgeDe Sauty's Bridge, Schering Bridge, Owen's Bridge, Anderson's Bridge, Maxwell's induktans Bridge, Kelvin's Bridge .... osv. ...(I donot huske, der er til hvad .. Sorry ..!!!!)

Prøv at køre lidt Google om dette ... Kan u bør få hjælp.

Sai

godt, at måle induktans:
- Maxwell bro, for (1 <Q <10)
- Hay bro, for (Q <10)

at måle Kapacitans:
- Schering-broen

Beklager, jeg kan ikke give oplysninger i øjeblikket,
For mere information, kan du også læse bog eller artikel med elektronik måling og instrumentering på AC bro afsnittet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back