Måling af effekten af en 3-faset motor controller / inverter

B

brucelee2

Guest
Hej Alle, Im arbejder på projektet, for min sidste bachelorprojekt, der indebærer en EV prøvebænk setup. DC batteri bank (180V)>> Motor-controller>> 3-fase delta tilsluttede motor. Jeg har brug for at måle elforbruget på forskellige stadier. Er der nogen der har en idé til måling af effekten der kommer ud af controller / inverter? Problemet er det signal, mønstre forlader controlleren, diskrete spænding skifte. Testen setup vil blive anvendt med LabVIEW og data indhentet med NI felt point. Jeg ved, at der er 3-fase strøm måleinstrumenter derude, men ikke sikker på, hvordan de vil opføre sig når de udsættes for det signal, der kommer ud af inverteren / controller. Ive vedhæftet et billede af et omfang, hvor sondering på 2 faser. Nogen ideer hvordan man kan måle elforbruget på dette stadium? Tak for hjælpen! ;-) Bruce

Jeg kan være forkert, men måske de ACS strømsensorer fra Allegro mikro kan gøre det. De har 80 Khz båndbredde og de er tilgængelige fra 5 op til 200 ampere's. (Placerer en RC filter efter ACS at udligne læsning) Goodluck.

Motorstrømmen vil have næsten sinus kurve og indeholder kun en lille skift hyppig komponent. En hal effekt strømtransduceren har den fordel, at det kan erhverve lave hyppige strømme ned til DC uden en cut-off frekvens. En Allegro strømsensoren ville være OK, hvis du ikke har meget høj nøjagtighed.

Hej FVM og walkura jeg er klar den nuværende vil være af sinus form som den motorviklingerne fungere som en slags filter. Jeg forstår fuldt ud hvordan man kan måle den aktuelle, im benytter LEM-moduler. Dens beregningen af magt, som im ikke 100% sikker på. Jeg kan filtrere spændingen over faser (fjerne den høje frekvens harmoniske), men dette vil indebære et filter. Filtre årsag lag, dæmpning ... ect ... afhængigt af hyppigheden, hyppigheden af disse signaler er motorhastighed afhængige. Der vil være en forkert fase skift er forbundet med de signaler, på grund af filteret. Er der en nem måde at måle 3-faset strømforsyning med nogle anordning, under hensyntagen til de spændingssignal form over den fase. Tak for svarene Bruce

For en korrekt effektmåling, er du nødt til gennemsnittet af produktet af øjeblikkelige strøm og spænding. Hvis du bruger filtre, skal de anvende den samme fase skift til spænding og strøm. Du skal være klar, men hvis du ønsker at medtage skifte hyppigt magt komponent med din måling. De vil ikke være stor, ifølge strømbølgeform, men en vis mængde kan forventes. Ellers kan du filtrere PWM hyppige komponenter, overholdelse af de paagaeldende fase krav.

Power forårsaget af den høje frekvens komponenter er ikke vigtige rigtig ... Tror du, det measurment enhed vil arbejde? [Url = http://www.uni-trend.com/UT233.html] Uni-Trend Group Limited [/url]

Unfortuantely, er den manuelle ikke fortælle om de instrumenter, evne til at håndtere PWM spændinger. Der er en vis risiko for at få forkert målinger. Du bør spørge producenten eller en autoriseret repræsentant / distributør, hvis instrumentet kan måle udgangseffekt på et VFD inverter.

Syg give selskabet et opkald i Asien for at finde ud af ... Jeg går ud fra, hvis enheden prøverne ved en hurtigt nok sats for at få et godt gennemsnit så tingene skal være ok.

Jeg antager, hvis enheden prøverne ved en hurtigt nok sats for at få et godt gennemsnit så tingene skal være ok.
Jeg er enig. Også effektivt lavpasfiltrering ville være OK, så længe den nuværende er næsten en sinus kurve.

Jeg tror, NI-Field punkt er over belastning og ikke kræver for denne test, prøv med PCI-6.221 eller 6.229 Card som har højere samplingfrekvens og nem at håndtere ved hjælp af normale vinduer (R) Machine.

Hej Alle, En opdatering .. Vi har besluttet at bruge en anden tilgang. Stedet for at bruge strøm measurment enheder med en klemme (risiko for unøjagtige measurment er for høj) eller felt nr. moduler (for langsom alligevel) har vi besluttet at bruge en kombination af høj spænding instrumentering forstærkere og sand RMS IC's. De tre fase strøm fra én fase aflæses ved hjælp af en LEM-modulet og spændingen over fase ved hjælp af en instrumentering forstærker. Begge signaler anvendes af en RMS IC og derefter resultatet af ganges hver. Dette er så gjort for de øvrige fase så godt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back