måling temparature hjælp ds1821 [bedes helppp]

U

umutguncan

Guest
Jeg bruger 8051 og montage ... Jeg ønsker at måle temperatur og få det til at R0 .... Jeg har et problem med signaler .. I databladet er der en reset puls og nærvær puls .. Ok jeg giver reset signal til bussen, men tilstedeværelsen puls???? Please hjælp mig

Hej, Tilstedeværelsen puls kommer fra DS1821. Det handler om 0.5msec Aktiv lav puls, og angiver, at master (her din 8051), at det er klar til drift får en hensigtsmæssig funktion kommando. Så efter at skubbe lave DQ linje til Lav (ca. 0.5msec-Dette er din reset puls) du er nødt til at indstille din R0 til HiZ (høj impedans) og er nødt til at vente Presence Pulse vil komme fra DS1821 .. Det er alt .. Regards.

Derfor har jeg indstille min r0 til hiz? Jeg forstod ikke .. Kan du hjælpe mig mere please??

Hej, Her HiZ betyder indstille R0 som input pin. Med andre ord, skal du indstille produktionen føreren af R0 til HiZ tilstand .. Hvorfor du bør gøre det? Fordi, i næste trin du har brug for læse niveauet for DQ linje .. Hvis det er konstant høj, indikerer det, at der er noget galt .. Men, Hvis du kan læse DQ som Lav om under 500msec (eller måske kortere), er det Presence Puls, som kommer fra DS1821. Det indikerer, at DS1821 er i live og venter på din funktion kommandoer ... Regards.

tak DDS siger du? hvis jeg ønsker at sætte bussen LOW jeg nødt til at indstille outpin af microproccer HIGH ??????? er det ikke???

Hvordan kan jeg indstille bussen 0 .... der er en pull-up med VDD

i databladet skriver dette holder bussen 60ms lav eller HIG mv. hvordan kan jeg holde bussen inlow bedes helppp med 8051

gøre coresponding pin output og sætte det i lav tilstand for 60us. så gør det input igen. har lige læst meget omhyggelig timing diagrammer i ds1821 datablad. Du vil få svar. remenber at 1Wire bus er en tovejs-linje, og den timing er kritisk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back