Magma - bibliotek forberedelse

N

ninadbkothari

Guest
Jeg arbejder på 0,18 UM biblioteker med LEF og LIB er leveret af sælger. Jeg har forsøgt at gøre biblioteket forberedelse (vulkan) til dette bibliotek, men har nogle problemer: 1). Sælgeren har leveret TYP tilfældet best case og worst case lib er. Men MAGMA understøtter kun bedste og værste tilfælde for lib forberedelse. Hvorfor er dette og hvordan kan jeg medtage mine typisk tilfælde bibliotek også i dette til syntese. 2) sælgeren har givet os LEF filer i 4 lag, 5 lag og 6 lag metal processer og en separat LEF for standard celler. Behøver jeg at oprette et separat bibliotek til hver af de forskellige metal-proces eller kan jeg medtage alle filerne i én? Thanks Ninad

Hej Ninad, om biblioteksvirksomhed forberedelse til MAGMA, 1. du nødt til at bruge best case og worst case. lib er alene TYP tilfælde lib er ikke påkrævet for bibliotek forberedelse. 2. om LEF filer, har u for at beslutte, hvilke LEF fil er påkrævet for bibliotek forberedelse, Det afhænger af Design størrelse og routing trafikbelastning for en given grundplan, (for eksempel: hvis ur design ikke kan afsluttes med 5 lag metal proces, derefter u nødt til at gå i 6 lag metal proces) U kan kun have én proces LEF fil i et enkelt bibliotek, vil jeg anbefale dig at gå til det Højere metal, der skal forberede bibliotek vulkanen, og derefter afhængig af ur design kompleksitet u kan bestemme antallet af Metal lag skal bruges til ur design.

Bare for at tilføje hvad au_sun har svaret, du læser i typisk tilfældet, når du dont have bedste / værste tilfælde. Hvis du har alle tre, og derefter læse i værste / BEST er bedre.

Og du kan bruge 'force model routing lag «til at beslutte, hvad der lag for at bruge.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back