Magma Discussion Post

H

hb_cancer

Guest
Hai Alle!
Jeg er en ny bruger til Magma Design Flow og jeg har en masse forespørgsler vedrørende opførsel af værktøjet, og det terminologier.
Min Request er vi alle kan bruge dette indlæg til dicuss noget, og alt om Magma værktøj flow.

Som forret vil jeg gerne vide, hvad der er en vulkan, kappe, grundfjeld wrt Magma?

Hej,

Jeg ved volcono er magma interne formt.
gerne db Synopsys netlist_constraints ....alle magma flow vil interchage deres data i den fælles database, som er en volcono ....Thanks & Regards
yln

Godt komme til det andet spørgsmål,
Hvad er de skridt, der skal udføres i Magma wrt til fysiske design overslag?

Det afhænger af, hvor ur Frontend hånd ud har fundet sted.Bruger du magma alle sammen fra RTL?eller er du bruge 3. parts værktøj og bringer i den optimerede Netlist til den fysiske design i magma ...

godt skal du først definere Gulvplan (du kan udnyttes baseret grundplan, hvis DEF / floorplan information ikke er tilgængelig.. Det er på blok-niveau, for toppen leve, skal du pad ring info osv.), skal du oprette pin og makro placering og derefter begynde rettelsen-celle, som er den HELM skridt i fysisk syntese.Derefter eventuelt gøre fix opt globale og derefter gøre din CTS, detaljerede routing, så gør din Xtalk flow og lave alle Demokratiske Republik Congo.

Mit tredje spørgsmål er:
Hvorfor bruger vi alternative metal lag for horisontale og vertikale routing nemlig at sige, hvorfor MET2, MET4 bruges til vertikale routing men MET1, MET3, MET5 anvendes til vandret routing?

en masse disse krav afhænger af design, proces-node, og hvordan ur magt maske er dannet og emballage krav.Hvad u har udtalt, er ikke en rule.I har set design, hvor det otherway runde.

Er der nogen brugere, der har erfaring med at bruge Magma Quartz DRC / LVS værktøjer?Hvis ja, vil jeg gerne høre din feedback.Jeg forsøger at sammenligne det med Mentor Calibre Tool Suite.

Nylig mange personer / virksomheder har evalueret Quartz DRC / LVS, og de følte, det er lig med eller meget meget bedre end kaliber .. Du kan tjekke Deepchip.com samt for bruger-feedback.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back