magnetiske læseren 16f84 med eksterne EEPROM 24c256

J

jordan_airmike

Guest
Hej alle

Jeg har arbejdet på dette projekt for nogen tid nu, og jeg sidder på programmering del af PIC 16F84 microcontroller.Hvad jeg vil gøre er at indsamle data fra en F2F dekoder (magnetiske data dekoder) med hjælp fra en PIC 16F84 og gemme det på den eksterne EEPROM 24C256.Jeg har også til programmet PIC at skrive i den eksterne hukommelse 24C256 tidspunkt (gerne en timer) for hver indtastning af data (for hvert kort knalde).
Jeg forsøger at programmet PIC i MPLAB.Please hjælp mig med at skabe de rette kildekode (. ASM).
Mange tak

jordan_airmike wrote:

Hej alleJeg har arbejdet på dette projekt for nogen tid nu, og jeg sidder på programmering del af PIC 16F84 microcontroller.
Hvad jeg vil gøre er at indsamle data fra en F2F dekoder (magnetiske data dekoder) med hjælp fra en PIC 16F84 og gemme det på den eksterne EEPROM 24C256.
Jeg har også til programmet PIC at skrive i den eksterne hukommelse 24C256 tidspunkt (gerne en timer) for hver indtastning af data (for hvert kort knalde).

Jeg forsøger at programmet PIC i MPLAB.
Please hjælp mig med at skabe de rette kildekode (. ASM).

Mange tak

Jeg har gjort et projekt eller anden måde ligner denne.Jeg bruger serielle en stregkode læseren som input, 24c64 som ekstern hukommelse og ds1302 som realtid ic men
jeg bruger picbasic stedet for mpasm fordi de tilbyder prøve programmet for de komponenter,
jeg bruger.

Hvorfor har du ikke brug 16f628, det har en UART, som du kan bruge til at få data fra EEPROM.Jeg har også brugt den til at indstille tid og dato for RTC.Det har også et større program hukommelse, som er nødvendig for at tilføje flere funktioner.

Du kan også bruge 16F877 (som jeg bruger), så du kan tilføje LCD skærm eller afbrydere, som du kan bruge til menu og andre funktioner.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back