maksimal effekt af stepmotor

Så vidt jeg kan se, is'nt der nævne nogen elektriske øvre grænse for spænding eller strøm. Dog forekom fra, at (men skal stadig tages i betragtning) den termiske modstand vil være den begrænsede faktor. Hvis du begrænser spændingen til motoren spænding forhold, har du allerede viklingerne modstand. Som jeg kan se, det er en bipolar motor, hvilket betyder, at det har et centrum-forbindelse og sandsynligvis fire snoede forbindelser. Hvis nogle driver kredsløb svigter, og nominel spænding er anvendt på alle fire viklinger på samme tid, ville virkningen være: P = U ^ 2 / R = 4 viklinger * 6V ^ 2 / 18, 5ohms = 7,8 W Så 7,8 W værst tænkelige scenarie, forudsat at ingen højere spænding end mærkespænding anvendes.

OK tak, .. selvom der kun er to viklinger i denne motor .... så jeg formoder, jeg må halvere din venlige beregnede tal?

[Quote = eem2am] OK tak, .. selvom der kun er to viklinger i denne motor .... så jeg formoder, jeg må halvere din venlige beregnede tal? [/Quote] Har du motoren i hånden, eller har du tænkt dig til at købe? Jeg spørger, fordi så vidt jeg kan se, det ser ud som du kan vælge mellem unipolar eller bipolar, men ellers samme ratings. Hvis du har en unipolar stepper (to viklinger), som betyder, at du skal ganges med 2 i stedet and 4.

Hej, jeg bemærke, at side 15 i denne http://images.mercateo.com/pdf/Schuricht/370001.pdf .... siger, at UBB1 stepmotor har en maksimal effekt på 1,8 W . Hvorfor er maks effekt så lav? Kan det være rigtigt, at motoren har en maksimal effekt og en maksimal effekt, og at den maksimale effekt for denne motor woul DBE meget højere end 1,8 W

Hvorfor er maks effekt så lave?
Jeg kan ikke se en langt højere spidseffekt i databladet (selv om nogle termisk overbelastning kan muligvis anvendes til motoren uden skader). Rundt om de nævnte maksimale strømforbrug opnås, når man snoede leveres med nominel spænding. Dette ville være tilfældet i (langsom) skridtet fuldt ud drift af motoren. Det er klart, det er ikke designet for anvendelse af nødlidende driver, overspænding eller andre fejl. Men hvis du agter halvt trin, er du nødt til at reducere den nuværende henholdsvis spænding, i hvert fald når du tænder to vindinger for at holde specifikationen.
Hvis du har en unipolar stepper (to viklinger), som betyder, at du skal ganges med 2 i stedet and 4.
Bortset fra det punkt, at designet ikke anser driver fejl, du tilsyneladende forvirret unipolær og bipolar drift. Sidstnævnte har to viklinger.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back