Maksimalt Liklihood Dekoder til 16QAM?

B

bee

Guest
hej,
Jeg har gennemført Største Liklihood dekoder til 4QAM sag (rayleigh fadding kanal) og dets arbejde ganske fint.Men da jeg lavede en anden ML dekoder til 16QAM og ikke at give korrekte resultater hele tiden, probabily grund af stigningen i stjernebilledet point.

Kan nogen plz give mig koden for ML for 16QAM eller fortælle mig alle punkter, som jeg bør overveje, når man skriver koden i Matlab?

Venter ....

Hej
ML dekoder er ikke forskellig fra 4QAM til 16QAM.Men pas på om nogle punkter.
For at benytte ML dekoder i falmede kanaler, skal du for at udligne modtaget symboler derefter bruge ML dekoder.
Dont glemmer at normalisere symboler efter equalizer og befor ML dekoder.
Bemærk, at BER af 4QAM er bedre end 15QAM.

thanks for ur svar, men kunne u plz forklare det med nogle eksempler [/ u]

Hej
For eksempel modtog symbol er:
y = h * s n, hvor t er kompleks guassian RV.Derfor h ændre amp og fase af s 4QAM eller 16QAM constalletion.Du bør udligne de modtagne symbol på denne måde: s_hat = y / h = s n / h
efter, at brugen af ML dekoder er muligt, og hvis støjen ikke er alvorlig, det har en god præstation.
En anden metode til ML dekoder er muligt, men det er looklike ovenfor.

de ting er jeg bruger ML i afkodning af Alamouti.Der har vi to kanaler, så hvordan kan vi dele det der?kunne u plz forklare det for denne sag (alamoouti sagen)?også mens sammenligning skal vi sammenligner med for eksempel 1 3 j eller (1/sqrt (2)) * (1 3 j)?ved comapring mener jeg at finde afstanden.

Hej
Se mit svar her:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=246986&highlight =
Lad mig vide, om dette link ikke løser dit problem.

Hej alle,

Må jeg ved, hvad er forskellen for Største risiko Detection for GMSK og QAM?

Tak.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back