Markedet i Singapore for Analog IC design

K

kaba

Guest
Hej, jeg er en analog IC design ingeniør med 4 yrs erfaring i effektelektronik IC (og 2 år erfaring er ansøgning niveau stærkstrømselektronik design, før det). Jeg er en kompetent ingeniør med mange fabrikerede chips. Jeg arbejder i Singapore. Med denne form for erfaring, hvor meget skal min månedsløn være i Singapore? Også hvad ville min månedsløn være i et land som Indien eller Kina? Deres svar er meget værdsat. Varmeste hilsener, kabab

Jeg er ikke sikker på om løn i Singapore. Løn i Kina er ikke stor - kun omkring 10000RMB per måned i gennemsnit for en analog IC designer. Denne løn er godt, hvis du bor i Kina, men dårlig sammenlignet med resten af verden. Husk, at Kinas levestandard er meget lavere end den vestlige verden, så du skal ikke forvente, at løn er høj. Jeg tror, at hvis du er i UK og USA, din løn vil være en meget højere. Efter skat, du nok få omkring 60 tusind dollars om året, og dette kan være en meget højere, hvis du er en erfaren designer med en god track record. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1 timer 28 minutter: [/color] [/size] En ven af min også Waid, at Asien er IKKE et godt sted for IC designer på grund af manglende IC design firma .

tcfk2, Tak for dit svar! Det er rigtigt, at IC design ser ud til at kun godt betalt i USA. Jeg har fleksibilitet bevægelighed, men jeg ville foretrække at bo i Singapore, fordi jeg gerne landet. Desværre ingeniører er ikke betalt godt her i forhold til andre erhverv her. Min samlede løn (alt inkl) er ca 4500 singapore dollars mdr. (for din reference) Her en ingeniør er en ingeniør - der er ingen speciel forskel mellem analoge IC, digital, eller endog PCB ingeniør, eller "produkt" ingeniør - selvom Der jobs har forskellige sværhedsgrader. Jeg finder dette urimeligt. Tak for info om Kina. Lønnen er faktisk temmelig lav, og jeg kan ikke tale sproget. Men tak for dit svar. PS: Hvorfor er dette board så stille? Findes der en bedre forum at spørge denne type spørgsmål? Varmeste hilsen kabab

Måske en ledelsesmæssig karriere har en bedre udsigt? For eksempel driver et hold af ingeniører? Denne del af forummet er roligere. Jeg ville være interesseret i at vide, om der er lignende fora. Terence

2 Kaba: Det er interessant at lære mere om i Singapore Nogle spørgsmål: Har du nogen andre indirekte fordele, undtagen denne løn? hvad er de afgifter (typisk) for denne grundløn? Hvad er typiske opholdsudgifter? Nogen chance for at have "expat - som" aftale om en udenlandsk ingeniør (med en bolig osv.)? Tak!

Lønnen i Kina vil være mere end det, vil nyuddannede med kandidatgrad få omkring 8k * 14/year, og med 4 år analoge design erfaring, tror jeg, at lønnen ville være over 200K. Men alligevel, det er lavere end i Singapore:)
Løn i Kina er ikke stor - kun omkring 10000RMB per måned i gennemsnit for en analog IC designer. Denne løn er godt, hvis du bor i Kina, men dårlig sammenlignet med resten af verden. Husk, at Kinas levestandard er meget lavere end den vestlige verden, så du skal ikke forvente, at løn er høj. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1 timer 28 minutter: [/color] [/size]

Jeg kan sige, Singapore er ikke det rigtige sted at gøre IC Design. Der er kun 10 -12 virksomheder. Og så er der mange kandidater der kommer ud af universiteterne sige 100 om året med IC design som deres vigtigste. Med hensyn til kvalitet, kan jeg ikke kommentere. Så virksomhederne kan vælge fra en større pulje og der er ingen mangel på de nødvendige talent for den slags arbejde her. Så Supply Vs efterspørgsel regler gælder her som efterspørgslen er mindre udbud er mere.

Hvad alle er IC design Analog selskaber i Singapore nogen navne .. ?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back