Matchende ejendom nwell modstand?

H

hebu

Guest
Jeg vil gerne designe en lav frekvens kredsløb, for at spare på området, vil jeg bruge
Det nwell modstand.men hvad med den matchende propery af denne form for modstand
og enhver teknik til at forbedre matchningen?

Er matchende nøjagtighed høj?Modstand nwell modstand er afhængig af bredde og spænding på det.

det er ikke særlig godt for n godt res.
du kan bruge andre slags res, mens den lille størrelse (L samll)

Så vidt jeg ved, er der ingen særlige krav til matchning for NWELL RES.Måske kan du høre EDR for min.Ls.

For nwell resistor design naturen, og modstanden er ikke godt.

Som vi ved, at godt modstanden er dannet ved en indenpent godt og to kontaktgrupper til at danne metal kontakt.

Fordi de godt implantatet er mere dyb, så der er lateral diffusion, som er en væsentlig faktor til at gøre virkning nøjagtigheden af godt modstand.

I mellemtiden, mens de forskellige drop spænding mellem terminaler modstand resulterer i en anden modstand værdi.dette kaldes spænding koefficient på modstand.

På grund af de to disadvantge, jeg tror, hvis du har et matchende requriement, kan andre typer modstand blive udvalgt til at forbedre indsatsen i kredsløb.

Jeg ved ikke rigtig bekymre sig om spændingen koefficient, fordi spændingen forskellen
mellem de to matchende modstanden er ikke stor.Og spændingen koefficienten er mindre
end 8e-3 ved støberi dokument.Min matcher krav er fejl, bør
mindre end 3%.error = 2 * (R1-R2) / (R1 R2)
Jeg ved, det er let at opnå dette ved poly modstand, men hvad med n-og modstand?
Jeg har brug for din mening.
Tak,

Jeg tror, at 3% matchende kan acheieved af nwell modstand.Sørg for, at firkant nummer er større end 5 og bredde er større end 4um.Det er min erfaring.

Yibin.

Enhver færdighed til at forbedre matchningen af nwell modstand?
Som fler modstand matchende, vi ofte tilføjer attrap at forhindre mismatching indført ved ætsning.

Men hvordan nwell modstand, fordi det er en proces med diffusion i stedet for ætsning.

På grund af elektronisk art, tror jeg, du kan designe to typer nwell resistor såsom R1, R2.Fra din fejl = 2 * (R1-R2) / (R1 R2), jeg tror, hvoraf den ene er større end andre en for R1 og R2.

For at reducere de erro (R1-R2) / (R1 R2), matchning af R1, R2 er meget vigtigt.Der er nogle måder at forbedre den matchende til modstand.

1.som muligt, som du kan bruge en slags værdi modstand, og du kan modtage den ønskede værdi ved at forbinde flere.Dette betyder, at du er nødt til at finde fælles divisior blandt mange modstand til at være konstrueret.

2.større bredde for at gøre det laterale udbredelse neglectable.

3.tilføje nogle bevogtning ringe til at gøre codition det samme.

4.tilføje de haner, som opretter forbindelse til GND mellem nwell resistens.

5.tilføje nogle nwell dummy som mulighed for fejlsøgning.

6.mest en bruger samme bredde af resistens.

Thanks a lot, og hvilken strategi der er bedst for fraktioneret forholdet mellem R1 og R2?
For eksempel, R1 = 4k, R2 = 6.3k.
Antages det lille enhed modstand gerne 0.1 er ikke mulig.
Af den måde, gør, hvad du mener "square antallet er større end 5"?
Hvad er pladsen nummer?

HI, hebu,

Hvis nøjagtigheden er den vigtigste parameter for dig, jeg tror, at 300Ohm/squre og 1kOhm/squre kan være designet for at opnå den ønskede værdi.

Sådanne 4k = 1k * 4 (300)% 300 anvendelse som en dummy
6.3K = 1k * 6 300

(Bemærk at alle nwell er udarbejdet af samme længde, men metal kontakt er forskellig for 300ohm og 1k Ohm som nedenfor:

%%%%%%%%%%%%%%%

* Repræsentere metal kontakt til såvel diffusion
% Repræsenterer de vandhaner, som opretter forbindelse til GND mellem nwell modstand

)

Måske er der nogle erro på grund af den laterale udbredelse.

hvad vi gør, er at få det bedste resultat som muligt, som vi kan!

og mange teknikker til at matche er en grundig overvejelse.du kan lære og

bruge dem.

Kan du secuss til layout og silicium chip.

Jeg tror, det er ikke godt at bruge nwell modstand, fordi det er dårlig proces nøjagtighed og dårlig temperaturkoefficient og spænding koefficient.
for 0.35um CMOS proces, nøjagtigheden af det ISD ca A30% ~ 50%. Hvis du bruger Nwell resistor, kan du gøre omhyggelig layout, såsom maching hjælp dammy celler, cennecting til stabile Nwell magt, osv.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back