Matching Network påvirker Radiation mønster?

K

kyjackchan

Guest
Bør jeg forvente den samme stråling mønster efter indsættelse af en anden matchende net (MN) foran antennen input?
sige i ekstreme tilfælde, hvis min MN og antenne producere nær 'shorted' Indgangsimpedans,
jeg vil se det samme stråling mønster, men med en ekstremt lav vinde?

Ochrona danych jest kluczowa z punktu widzenia systemów bezpieczeństwa w chmurze. Steve Pataky z firmy FireEye wyjaśnia pomysły technologiczne firmy na najbardziej aktualne zagrożenia w wirtualnym świecie.

Read more...

Hvis din transmission linje ikke udstråler der ikke bør mønster form forskel.Der vil være mere magt nå antennen i nogle tilfælde i forhold til andre, og dette vil skala alle punkter på mønstret med samme beløb.

det ville helt sikkert påvirke gevinst på antennen, men ikke nødvendigt RP

Thx for de svar,
Grunden til, at jeg spurgte her var, at der gives en sådan argumentation, hvorfor studerende (og dem, der offentliggøres i mange IEEE papirer) stadig kæmper med at få et "godt afkast tab 'for antennen alene?hvorfor ikke designe en antenne ved blot at kigge på stråling mønstre og matche antenne bruger MN bagefter?

Jeg kunne kun tænke på følgende:
1) indsætningspunktet tab i kongruensreglerne netværk,
2) kravene til båndbredden,
3) omkostninger i forbindelse med matchende net (hætter, induktionsspoler for <6ghz, eller talonerne for> 6ghz)

er der nogen andre bekymringer om at få et godt afkast tab for en antenne?

Hej.

Alt udstråler, hvis du bruger en passende matchende net.Kongruensreglerne net berører ikke mønster (så længe netværket ikke udstråler selv).Antennen kan bi opfattes som komplekse impedans med reelle og imaginære del.Den reelle del af denne impedans svarer til den udstrålede energi.

Problemet er: hvis impedans på antennen er næsten fuldstændig opdigtet, spænding og strømstyrke er næsten 90 ° ude af fase.For at overføre nogle af energi vil du få brug for meget høje og spændinger.En meget stor del af dig magt er reaktive effekt.Det er noget, du gerne vil avoide.

F.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back