Matlab spørgsmål

Z

zeerum

Guest
hej
Vi fik en kode om simulering af BPSK.i at kode signalet var upsampled.og derefter under puls udformningen af root rejst cosinus filter, det blev multipliceret med squareroot af upsampling faktor som følgerx = runde (rand (1,16000));% generere tilfældige data
xk = (-1). ^ x;% generere BPSK symboler

x_input = upsample (xk, 100);
b = sqrt (100) * firrcos (255,0.01,1,2, 'rolloff', 'sqrt');Jeg vil gerne vide, hvad der rent faktisk er den fordel, upsampling (indsætter ekstra nuller mellem prøver), og hvorfor blev firrcos multipliceret med sqrt (100)?

forklares på grundlæggende niveau, som jeg er nybegynder på alt dette.
thx

Hej,

1 - Pulse udformningen filter reducere side LOB plan og interferens for andre kanal frekvenser, men vi har to valgmuligheder for at gennemføre Raise cosinus filter, (a)
ved hjælp af analoge filter efter D / C konverter, eller (b)
at bruge upsampling for den praktiske mulighed for digital gennemførelse.

2 - sqrt (100) er fordi efter upsampling signal magt fald 100 gange og for at annullere denne effekt bør vi multiple output ved sqrt (100).

Hilsen

thnx mahdithdn
det var stor hjælp
se disse begrebsmæssige querries hvilket næppe få besvaret i løbet af foredrag
så kan u henvise enhver bog eller materiale, som kunne hjælpe mig?

Hi zeerum

om upsampling kan du henvise til Discrete-Time Signal Processing af Allen Oppenheim.men jeg er ikke i stand til at foreslå en bog om diskrete gennemførelsen af digital modulation, måske den bedste rådgive bruger Matlab kommunikation værktøjskasse og studere velkendte bog digital kommunikation ved Praokis (eller en enklere bog af Haykin).

Hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back