Maximun gevinst opnås med dipol

S

shahid78

Guest
Jeg er modellering en halv bølgelængde dipol parallelt med jordplanet i cSt.
Jeg ønsker at se effekten på udførelsen af dipol med at ændre højden af dipolen over jorden plan.
Når jeg ser på de farfield mønster, der viser gevinsten apprx 8dB som jeg kan forklare.
af gevinsten af dipolen i frit rum er ca 2,14 DBI.
så når vi bruger jordplan alle stråling i den øvre halvkugle, så vil der være stigning i vinde ved 3 dB, så den samlede gevinst bør 5.14dbi ca.
men jeg dont kende hvor cst viser 8 dbi for en dipol på højden af lambda af 4 fra jordplan.
kan enhver med en kommentar til dette.

tak

Jeg spekulerer på, om du har et uheld simulerede en fuld bølge dipol?Corner reflekser kan nå meget højere gevinster end flad reflektorer.Har du en eller anden måde har et hjørne i en simulation?

Bare et par ting at se.

Kraus, "antenner", afsnit 11 og 12 drøfte dette spørgsmål.Jeg forlader dig det er sjovt at drille svar ud af, hvad han siger.Du vil måske se på figur 12-9 for en 180 graders reflektor.Det synes at indebære en 5 dB stigning i forhold til en dipol, som er næsten 8 dBi rapporteret af din simulering.Tænker på dette som en endfire array med to elementer resultatet måske kun være korrekt

Jeg har en anden fisk til at stege i øjeblikket, så held og lykke.Lad mig vide, hvad du konkludere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back