MC1496 balanceret modulator / demodulator

C

cwt

Guest
Hej der, i øjeblikket, jeg har bygge modulator og demodulator som vist i Fig.5 og fig. 29. Frekvensen for modulerende signal input = 1kHz bærefrekvens = 100kHz. (Både modulator og-demodulator) Modulatoren output (enten V + eller V-) er i stand til at få det modulerede AM output. (Men jeg kun bruge V-at transmittere, V + jeg forlod det som ingen forbindelse). Jeg bruger to ledninger til at fungere som antenne for modulator og demodulator. Ved hjælp af trådløs transmission, cant I opnået modulerede udgangssignal fra demodulatoren. Selv hvis antennen er meget meget tæt på. Hvad jeg opnåede kun bærebølgesignalet. Men hvis jeg lade de to antenne kontakt med hinanden, kan jeg få produktionen, og det er den samme som det modulerende signal. Så min tvivl er: i.. Er det længden af ​​antennen påvirker transmission? ii. Er det sendeeffekten ikke er tilstrækkelig? Eller er der andre faktorer? På forhånd tak. Regards, CWT

Hej CWT! 1. Den 1496 er en lav Power enhed, og det kan ikke overføre eller udstråle et brugbart magt, især ved lave frekvenser (<500 kHz). 2. Du skal bruge en buffer-Power forstærker scenen for dette. En buffer-partisk FET med en RF choker på afløbet kan gøre, selv om »carrier Feedback 'vil påvirke carriur null, hvis du ikke er forsigtig med kredsløbet ledninger og layout:!: (RC kredsløb har meget lidt udstrålende ejendom. Du er nødt til at konvertere til en LC kredsløb.) 3. : Arrow: 3. Den "antenne" for 100 kHz ....: D 1/2 bølge dipol (i fod) = 468/Freq. i MHz:! :: :::! 4. Indgangssignalet for produktet-detektoren skal være> 400mV for korrekt detektering. : Arrow: Du kan bruge 'loop' antenner, men første bedes svare på ::: Hvad vil du have antennen til? Har du tjekket output med et oscilloskop?

Jeg ønsker at gøre trådløs kommunikation mellem modulator og demodulator. Så Thats hvorfor jeg har brug for en antenne. Men for min sag, hvis jeg bruger antenne, det vil kæmpe. Jeg cant forestille sig det. Så er der nogen mulighed for, hvor jeg kan overføre trådløst? Min bærer er i området fra 100 kHz til 500 kHz. Jeg har brugt funktionsgeneratoren at tilvejebringe bærefrekvens og det analoge signal. Jeg har kontrolleret output modulator med anvendelsesområdet. Det er et AM moduleret signal. Tuning bæreren nul vil påvirke formen af ​​det modulerede signal. Med hensyn til input af modulatoren jeg kun se bæresignalet på omfanget. Regards, CWT

CWT! Måske, du ønsker at opbygge dette? http://imagenisp.com/jsm/VA7LF.html :? :: D Interessant, ingen tvivl: gjorde nogle eksperimenter i LF og VLF, længe siden .... Hvad jeg foreslår er -: arrow: 1. En sender for modulatoren. En LM386 fungerer fint med en tunet løkke i stedet for en højttaler. Dette vil give dig en rækkevidde på omkring 5 meter (15 fod). : Arrow: 2. En modtager med en anden LM386. Input med en anden tunet loop antenne. Output koblet til demodulatoren med en kondensator (AC kobling) Man kan også anvende en MC34119. Den Lm386 og MC34119s er blot magt opamps. De vil fungere godt op til 400 kHz. ... Eller bygge PA0SE MFS kredsløb i den vedhæftede fil. Thats en stor kreds, og virker meget godt! Send venligst ham en 'tnx' mail, hvis du gør!

Er det alle typer modulator og demodulator kræver effektforstærker for at hjælpe den trådløse transmission? Jeg troede, de kun har brug for en egnet antenne at transmittere. : (Så nu, hvis jeg bruger noget strøm opamp andre end dem, der foreslås af dig, er det trådløs transmission er i stand til at opnå Du sagde, at de fungerer godt op til 400 kHz Så hvad 500kHz Min transmission skal transportvirksomheden freq spænder fra 125kHz?.? til 500kHz. Som for tunet rammeantennen foreslået af dig, kan jeg bruge en almindelig antenne (den "stick-lignende" antenne) til at overføre signalet? mand, jeg har brug for din hjælp, så dårligt, jeg er ikke god i kommunikation aspekt. Tak for hjælpen så langt. hilsen, CWT

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back