measurring RFID system

L

Lassi

Guest
Hej alle,

Jeg gør mit arbejde, uddannelse og min opgave er at lære at bruge en nyligt købt EXA signal analyzer til carryout nogle målinger på RFID-system.men problemet er jeg dont kende, hvordan du tilslutter den kode og læseren system til signal analyzer.skal jeg bruge en sonde, eller hvad?hvilken form for forbindelse skal jeg gøre?am forvirret.

Please nogle en hjælp ved explainig i skridt, og jeg ville sætte pris på, hvis forklaring kommer med billeder.

tak

Du kan få brug for at vide en måling problem at beslutte, hvordan man måler.

hvad jeg ønsker at måle er hyppigheden, magt og båndbredde af læseren system og tag

Signal frekvenser (frekvens og båndbredde) kan erhverves med nogen auxilary antennen, fx en kort ledning til en UHF RFID (du ikke nævne frekvensbåndet overhovedet).Præcis måling af udstrålet effekt ville kræve en lyddødt kammer og en antenne med kendt antenne faktor.Hvis enhederne har 50 ohm antenne output, de indberettede magt kan måles direkte (efter nødvendige dæmpning).

takket FVM, i form af have et fingerpeg om jeg stadig har brug for mere klarhed.Min største udfordring er, hvad man kan slutte fra N9010A EXA Signal Analyzer til ATA 2270 EK1 RFID evaluering kit fremstillet af Atmel (bestå af læseren system, antenne 125Khz, og prøve tags), så jeg kan få disse målinger fra signal analyzer.

og hvis jeg i stand til at forbinde Hvor skal jeg placere en sådan tilslutning, for eksempel hvis en sonde, hvor det præcist skal jeg placere den på læseren system eller tag eller antenne?

Jeg har ikke bortset fra en lav frekvens RFID system.I dette tilfælde, er situationen noget anderledes.

Du har ikke matchede RF antenner snarere end tunet induktiv tilkoblings bredbånd med 125 kHz (og også det meste med 13,56 MHz RFID).At overvåge driften uden at forstyrre det område, kan du enten bruge en meget lille test tændspole (én eller et par viklinger) er direkte forbundet til analyzer's 50 ohm input eller en større spole med en buffer forstærker.Sidstnævnte er nødvendig for en måling af feltstyrken.

Nogle RFID-standarder har detaljerede proevningsspecifikationer hvordan man måler læseren og tag egenskaber.Men jeg er ikke kender til 125 kHz RFID stuff.Med 13,56 MHz systemer mange målinger kan gøres med en høj impedans henlagt test tændspole nær tag.

Nogle af problemerne i RFID-systemet målingen er relateret til protokol analyse, jeg ved det ikke, såfremt den pågældende instrument er egnet til denne ansøgning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back