meaurement af Revolution per sekund af statisk aksel, omkring hvilken leje bevæger sig.

A

aliman8

Guest
Hej jeg er kommet acorss et problem, hvor jeg er nødt til at måle omdrejninger per sekund (hastighed) og retning af spin på en sådan måde, at hovedaksel er statiske, og kun lejer på tværs af det moving.Now jeg kan ikke bruge potentiometer til måling, fordi aksel er statisk, så jeg tænker akslen optisk encoder? Enhver ene har bedre idé kan behage guide mig Ali

Jeg tror, ​​du kan bruge den fremgangsmåde nedenfor for at ..... Du kan bruge to detektor og en lysstråle og er nødt til at have reflekterende areal på akslen på den roterende maskine bevægelse du begynder at rotere maskine får du refleksion af lys på sensoren ... på begge retninger ..... og vil kunne få signalet fra sensoren og retningen på motoren også ..... men husk ..... Dette er et begreb .... jeg har brug for at træne med masser af detaljer som u ikke planlægger at bruge puls laser, hvad skal være geometrisk overvejelse af detektor og kilde position osv. .... Jeg havde vedhæftet billede til din reference .... Held og lykke

Hej, har Tak for hjælpen, men du overvejet dette faktum, at en aksel er statisk og en anden ring bevæger sig på tværs af det. Med venlig hilsen Ali

Undskyld Ali, jeg tror, ​​jeg savner forstået problemet .... Jeg tror, ​​jeg savner virkelig læse post .... Med hilsen, Milind

Ali, du siger, at akslen er statisk og lejerne bevæger, og jeg gætte du vil have din sensor til at være statisk wrt akslen? (Dvs. som lejer spin, sensoren og dens signalledninger ikke spinde med dem). Anyway, er du kun tælle fulde omdrejninger, hvilket gør tingene let. Du kan tilpasse Milind idé til din situation ved skinnende en laser på lejerne snarere end ved akslen. Eller du kan bruge en opto-afbryder. Et andet alternativ er at anvende en Hall-effektsensor. Der er mange metoder, du kan bruge, og beslutningen kan koges ned til, hvad applikation det bliver brugt til. [Color = "silver"] --- Opdateret --- [/color] Ali, du siger, at akslen er statisk og lejerne bevæger, og jeg gætte du vil have din sensor til at være statisk wrt akslen? (Dvs. som lejer spin, sensoren og dens signalledninger ikke spinde med dem). Anyway, er du kun tælle fulde omdrejninger, hvilket gør tingene let. Du kan tilpasse Milind idé til din situation ved skinnende en laser på lejerne snarere end ved akslen. Eller du kan bruge en opto-afbryder. Et andet alternativ er at anvende en Hall-effektsensor. Der er mange metoder, du kan bruge, og beslutningen kan koges ned til, hvad applikation det bliver brugt til.

Hej jeg har uploadet billedet af mit system, så du fyre kan bedre forstå scenario.I kan ikke bruge optiske afbryder fordi min lyskilde på bevægelige del og optisk strimmel også bevæger sig, mens min lyssensor at slå ned lys er på den statiske del. Nogle hvordan jeg nødt til at designe et system til at rumme optisk encoder ordning, men jeg ved ikke, i hvilken konfiguration jeg skal bruge den. For det andet jeg har brug for at måle grader / sekund af revolution, dvs jeg vil gerne vide det drejningsforskydning med opløsning på atleast 10 grader. Jeg har forsøgt at brugt Hall sensor, men dets opløsning er begrænset i aa forstand, at jeg kan bruge begrænsede Hall-sensorer rundt om skaftet. [Color = "silver"] --- Opdateret --- [/color] Jeg har lagt to detektorer og lyskilde på den statiske aksel og skinnende del er til stede på den bevægelige del rundt it.Will det være nok til at give mig måling i grader / sek, dvs jeg ønsker ikke blot omdrejninger i sekundet, men også jeg har brug for at måle omdrejninger med forbedret resolution.I har også uploadet billedet af systemet, så du kan forstå det bedre. Tak for din kostbare tid sparsom. Ali

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back