Medvirke til at opbygge en audio spektrum analysator

R

ro_ok_bo

Guest
Jeg vil gerne bygge en audio spektrum analysator med en PIC og en lille / medium grafisk visning. Jeg kan ikke lide pc-løsning med en intern lydkort Nogen kan hjælpe mig please?

For at prøve spektret fra sige 20-20kHz i realtid får brug for en masse regnekraft, medmindre du splitte din opsamling i bestemte frekvensbånd (som på en grafisk equalizer). De fleste høje ende analysatorer brug FFT rutiner og / eller DSP forarbejdning til opgaven

Ja, det er rigtigt, moderne lyd specrum analysator bruger DSP til at udtrække den spektrale del af audio-signalet. Men både Analog Devices og Texas Instruments stiller meget lav pris ev-bord af deres enhed og det program, du ønsker at opbygge er meget almindeligt, og så jeg tror, du kan nemt finde den algoritme, du har brug for (i væsentlig grad en FFT) I zip vedhæftede fil vil du finde flere audio algoritmer til ADSP2181 med M kode til simulere dem på Matlab.

Hej, min opfattelse er, at med PIC16 er umuligt at gøre mere end 16 - punkt FFT i realtid, jeg forsøger at bygge DTMF dekoder med PIC16F876 anvende interne ADC og mislykkedes.

Jeg tror på en mindre skærm (at være synlig fra længere afstande (fra din seng til ex.)) Jeg synes, det er nok at have 16 kolonner. Og displayet kan være en 20X4 char LCD. (Du bør udforme 1-8 pixel høj blokke, og du har 20 32 pixel høj cols for udarbejdelsen nice stænger:) teorethically ... Zed

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back