Metal routing i CMOS-layout?

K

Katrin

Guest
Hej, jeg har nogle spørgsmål om routing i CMOS-layout.Jeg er altid ikke sikker på disse problemer, eller hvis det bør undgås for at gøre det på denne måde.

1, at Generelt strømforsyningen flyet og jorden pladen skal være så stor som muligt, udgør en stor kondensator mellem at stabilisere strømforsyningen?

2, Er det OK at route signalet metal linje over strømforsyningen metallag?

3. Kan jeg route signalet metal linje over poly modstanden?

4. Kan jeg ruten strømforsyningen metal over enheder?

5. Kan jeg ruten de højere lag signalet metal linje over transistoren enheder?

Katrin skrev:

Hej, jeg har nogle spørgsmål om routing i CMOS-layout.
Jeg er altid ikke sikker på disse problemer, eller hvis det bør undgås for at gøre det på denne måde.1, at Generelt strømforsyningen flyet og jorden pladen skal være så stor som muligt, udgør en stor kondensator mellem at stabilisere strømforsyningen?

Ans.
The Power og Ground line tykkelse afhænger af den højeste aktuelle af din blok.
Sørg for at dobbelt-tjekke og beregne din strømtæthed i henhold til dit design reglen.

Også for ensartethed formål, hvis nogle blok bruges dvs 10U bredde til strøm og jorden så du kan bruge det som godt, men igen, du er nødt til at beregne din strømtæthed begrænsning for bestemte metaller.2, Er det OK at route signalet metal linje over strømforsyningen metallag?

Det afhænger .. hvis du ikke har et valg, så gå over den effekt eller jorden linje.
Hvis det er en støjende signal, så må du skjold signalet linjer.3. Kan jeg route signalet metal linje over poly modstanden?

Hvis poly modstanden ikke kræver matchende så er det ok ... men den tommelfingerregel .. hvis du kan route signalet uden for poly bedre.4. Kan jeg ruten strømforsyningen metal over enheder?

Igen, hvis de enheder, du vil ruten med de elektriske ledninger ikke har nogen matchende så kan du ikke gøre det ...5. Kan jeg ruten de højere lag signalet metal linje over transistoren enheder?

Igen og igen, hvis enhederne ikke behøver matching du kan gøre det ... men som et godt layout praksis, selv hvis der ikke matcher kræver at du virkelig behøver ikke at passere signalet linjer af magt / jordledninger over udstyr .. esp.
hvis det skal matche.

Mange tak for den hjælp

Jeg har endnu et spørgsmål.

Kan jeg tilføje et via-huller (for eksempel fra metal 1 til metal 2) direkte på source / drain (metal 1) af transistoren eller tilføje via hullerne på vagt ringe, når jeg nødt til at optrappe metallag?

Ja, du kan tilføje vias direkte til afløb og kilde ... hvis transistoren ikke kræver, matchende ...

hvad jeg normalt gør jeg forlænge metal1 lag til den mindste afstand, og derefter tilføje vias derefter lægge metal2 for metal tilslutning til andre terminal ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back