metode til tiden stempling af begivenheden data?

B

blapcb

Guest
Jeg bygger en datalogger, der har brug for til at gemme forskellige begivenheder sammen med et tidsstempel.En metode er at bruge 5 bytes til at gemme tidsstempel i DDMMYYHHMM format, men det er naturligvis spild.Jeg tror, en offset kan bruges, men jeg er ikke helt sikker på hvordan det skal gøres.

Min tid kilde vil enten være en DS1307 chip eller et internt holdt den ene er baseret på 32 kHz ur krystal på mikroniveau.

Hvad er en korrekt og hukommelse besparelse tilgang til at gennemføre en sådan tid stempling?

Tak

Håber du har ikke noget imod mig trække dit indlæg til toppen - jeg tror det et interessant spørgsmål og et svar jeg kunne bruge i min kode som godt.

Binary timestamping er populær,
skal du bruge et sæt dato og regne fra at udligne.

Hai blueroomelectronics

Hvor kan jeg finde mere om binære timestamping

MicroCon

Dallas Semiconductor bruger en 4 byte version i nogle RTCC ICS og iButtons.

Du vil skulle regne ud, hvor meget hukommelse, du har, hvor meget hukommelse der er påkrævet for at logge de faktiske data, hvor ofte de begivenheder, der vil forekomme, hvis flere hændelser kan forekomme inden for samme tidsstemplerne beslutning periode, og hvis du har brug for at forskelsbehandle dem til at finde ud af det beløb tilbage til de faktiske timestamping.

Hvis du kun har brug tidsstemplerne til minut, derefter tre bytes opbevarer over 31 års enestående tidsstemplerne - så for eksempel fra Midnight 1 januar 2009 til et sted i 2040
(60min * 24hr * 365days * 31) <(2 ^ 24),
hvis hukommelsen er i det væsentlige er det muligt at gemme 3 eller 4 byte master tidsstemplerne efterfulgt af offset-opdateringer, så resynch tidsstemplerne indsættes (som regel med null data) til at holde de mindre forskydning fra vaeltning i ugyldigt område.Dette kan ske i en eller to bytes for over 99% af tidsstemplerne hvis oplagringen er gennemført som cirkulære kø eller stak, selvom du ikke har adgang til den i en ren sekventiel måde.

For eksempel, hvis du kun forvente på eller to begivenheder per dag tilfældigt fordelt du kunne bruge en to byte minut udlignet, hvis du forventer 100 begivenheder i mindre end to timer, kan du bruge et 1 byte minut udlignet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back