Microchip ICD Problem

S

Salamander

Guest
Hej,
Jeg har bygget en ICD med skematisk fra mikrochip og når jeg prøver at starte med debugging (programmering med Linux icdprog software fungerer godt) jeg altid får en fejl, siger min MCLR spænding er forkert (men der er den rigtige modstand på min demo bord ).

Som jeg tror på det problem kunne være Programmering spænding og en incorect referencespænding (fordi programmering med Linux også kun fungerer, når jeg bruger en ekstern 13V kilde) Jeg vil sætte pris på, hvis du kunne fortælle mig, der arbejder spændingsværdier for:
Portpin RA3 og spænding (i debugging mode) på 78l12 (både in / out og jorden (spænding på diode til jord også)).

Thanks a lot
Salamander

Hej,

dette er et kendt problem.Hvis du bruger den med mplab, der er en skærm, hvor du kan se den spænding.Spil med resitors (RA0 og RA1), indtil du har den rigtige spænding.Du kan også prøve at ændre den førte med en anden farve (grøn).Dette førte genererer referenz spænding.En anden måde er at lege med den nuværende gennem førte til at få den korrekte spænding.
Min ICD arbejder med følgende spændinger:
VDD = 4,85 - 4,9 V og VPP = 12,46 - 12,5 V.
Efter de ændringer, du kan se med "update"-knappen for den nye spænding.

Hope this helps.Klemm

Hej,
mine spændinger er i dette interval, men det stadig ikke virker, og så vil jeg gerne vide spændingen kommer ud af 78l12 spænding regulator og spænding genereret af LED går i AD af pic målt ved en DVM.

thx
hilsen
Salamander

Sorry for mit dårlige engelsk ...

Hej,
Du skal bruge en LED, som har direkte spænding på 2V.
Kig på dette websted:
http://membres.lycos.fr/silicium31/Electronique/PIC/free_icd.htm
CD:)

Hej,
tak for dette svar, jeg vil prøve det med en anden LED en så vil vi se ...

hilsen
Salamander

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back