Microcontroller med fremragende EMI / EMS og ekstern RAM?

M

MicroCoder9

Guest
Hej alle,

Jeg har brug for en microcontroller med følgende egenskaber til et industrielt kontrol-projekt:

- Flash-hukommelse> 32 K bytes
- 2 UARTs
- 1 synkron seriel port, som f.eks SPI
- Støtte til ekstern RAM interface
- 5V forsyningsspænding
- Excellent EMI / EMS støjimmunitet

Please kan nogen foreslå en robust mikrocontroller med ovenstående funktioner?

Tak,

MicroCoder9

Ganske god mulighed er DS89C440 (450).
Den har 8.052 kerne og støtter eksterne RAM ..
Link med info:
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/4078

Hvorfor det er nødvendigt for ekstern RAM?Atmel selskab har gode microcontrollere (se mere AVR serien i atmel.com) med betydelig RAM plads til mange applikationer.

Gorkin.

for providing link to Maxim's microcontroller info.

Tak IanP
for at give link til Maxim's microcontroller info.Det synes at være en god microcontroller.

Jeg forstår, at det har en mulighed for at slukke ALE, når de ikke er nødvendige, for at mindske støjen.

Men jeg vil gerne vide, hvor godt er det for så vidt angår støj immunitet er berørt.Har nogen brugt det med succes i design for meget støjende industrielle miljøer?
for your suggestion about Atmel's AVR series.

Tak gorkin
for dit forslag om, Atmel's AVR serien.Nogle af mine venner har brugt AT90S2313 og AT90S8515 fra AVR serien og fandt dem at være utilstrækkelig (kun marginalt bedre end Atmel har 8.051 baseret mikroer) for støjende industrielle miljøer.Er ATmega serien noget bedre i denne forbindelse?

Jeg skal bruge 32K bytes (128K bytes med fuld optioner) RAM for min kontrol ansøgning.Jeg tror, det vil være omkostningseffektivt at anvende en god mikro ekstern RAM kombination end en mikro med meget stor indbygget RAM.

MicroCoder9 skrev:

for providing link to Maxim's microcontroller info.
Tak IanP
for at give link til Maxim's microcontroller info.
Det synes at være en god microcontroller.Jeg forstår, at det har en mulighed for at slukke ALE, når de ikke er nødvendige, for at mindske støjen.Men jeg vil gerne vide, hvor godt er det for så vidt angår støj immunitet er berørt.
Har nogen brugt det med succes i design for meget støjende industrielle miljøer?for your suggestion about Atmel's AVR series.
Tak gorkin
for dit forslag om, Atmel's AVR serien.
Nogle af mine venner har brugt AT90S2313 og AT90S8515 fra AVR serien og fandt dem at være utilstrækkelig (kun marginalt bedre end Atmel har 8.051 baseret mikroer) for støjende industrielle miljøer.
Er ATmega serien noget bedre i denne forbindelse?Jeg skal bruge 32K bytes (128K bytes med fuld optioner) RAM for min kontrol ansøgning.
Jeg tror, det vil være omkostningseffektivt at anvende en god mikro ekstern RAM kombination end en mikro med meget stor indbygget RAM.

I niosy miljøer en nødt til at bruge særlige forholdsregler for at isolere en microcontroller fra eksterne støj.Det er ikke tilfældet for at vælge en microcontroller at være støj immune, hvilket er op til designeren om at sikre, at en microcontroller har ordentlig miljø.

Nogle af disse forholdsregler vil omfatte DC-DC konvertering på levering af microcontroller, gennemførelse optisk isolation på digitale indgange / udgange, ved hjælp af isolerede opamps på A / D, og D / A-poster et cetera ..

Jeg foreslog, at DS89C ...microcontroller ikke fordi det er helt støj immun, men fordi det opfylder dine andre hardware-krav.

EMI / EMS spørgsmålet er dit ansvar ..: Isolation, afskærmning, afkobling mv.

Hej
Jeg tror, Motorola microcontroller som HCS12-serien kan hjælpe dig om det.

Hej,

Jeg tror, at Atmel ATMEGA128 er glimrende valg.

Du kan bruge 4K on-chip SRAM for STACK og hurtig kommunikation buffere.

Du kan bruge forskellige vente-stater for forskellige blokke i eksterne RAM rummet.Så du kan trade-off mellem EMC requirments og system forestillinger.

Eksterne SRAM bus interface er meget simpelt uden lim logik.

Du kan også reducere strømforbruget consuption og EM-stråling ved hjælp 3.3V stedet 5.V.Du kan udvide eksterne SRAM 64K linit hjælp PORTG stifter til adressen afkode uden lim logik.

Proces magt er op til 16MIPS på kun 16MHz med magt consuption mindre end 0.12W på 3.3V.

Det synes bedre at bruge indbyggede ram enheder såsom nyere ARM-baserede chips (RAM op til 64 og derover), der er så chip som deres 8-bit kolleger.

Jeg fandt ikke signifikant forskel mellem ATMEGA 128 og ARM med 32 kbit ram i prisbetingelser, men for det første, du skal betale for additiona ram chip, og det er naturligvis lægger arm i en bedre position, selv om vi ikke taler om anden arm over AVR fordele.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back