Microcontroller-projekt - du antyder noget

D

dtn_me

Guest
Jeg ved, hvordan man kan kode i assembler for 8051 Microcontroller. Kan nogen foreslå mig et lille projekt, så jeg kan få en dybere forståelse for Microcontroller?

Hej Hvis du er virkelig fortrolig med assembler for 8051 microcontroller. Begyndende med de mindre projektet er en god idé. Hvis du virkelig er interesseret så gør de projekter, som er angivet i bogen 8051 microcontroller ved Ayala, som vil give dig et godt udgangspunkt oplevelse for din videre / fremtidige store projekter

Jeg foreslår at du bruger en simulator, hvis du ikke har reelle hardware. Se, hvordan programmet kører ikke hjælpe en masse.

Jeg vil anbefale dig Franklin compilere, suports c og ASM h ** p: / / www.fsinc.com / devtools / default.htm dahem0n

Og installere Proteus software og køre nogle prøver på 8051. Kunne være nyttigt i koder forståelse.

[Quote = dtn_me] Jeg ved, hvordan man kan kode i assembler for 8051 Microcontroller. Kan nogen foreslå mig et lille projekt, så jeg kan få en dybere forståelse for Mikrokontroller? [/Quote] option 1. Find en simulator. Prøv at finde udførelse miljø på internettet. Ifølge denne environemnt er indstillingen at gøre nogle praksis. valgmulighed 2. Bruge penge, købe 8051 værktøjskasse (bord), efter at bestyrelsen miljø, skrive noget kode, uploade din kode ind i bestyrelsen, ser resultatet.

venligt antyder-som bestyrelsen er godt for nybegyndere, og som indeholder 8051 sammen med FPGA / DSP: (og-som simulator vil være godt for nybegyndere

Jeg begynder kodning i C for 8051, men jeg ved ikke, hvor man skal begynde. Jeg vælger Keil C uVsion for min programmering miljø og Compiler. - Er der nogen forskel mellem C og C for 8051? - Hvad er bedre. Keil C og Proteus? - Kan du anbefale mig nogle hjemmesider, som hjælper mig i programmering 8051 i C

Er 8051 en chip fra Atmel? Hvis det er tilfældet, har du checket ud denne hjemmeside? www.avrfreaks.com Det er en rigtig nyttig (og massive) ressource, med alle former for projekter og selvstudie ting, fora for udstationering spørgsmål osv. Der er et enormt antal mennesker bruger det på daglig basis, hvilket gør at få svar på spørgsmål en hel del lettere. Hvis 8051 ikke er lavet af Atmel, måske du kan prøve at se på Atmel 8515 eller Atmel mega16 mikrocontrollere, som nu er ved at blive meget almindeligt, at mange industrielle applikationer. I 8515 er stort set en industri standard, forholdsvis let at programmere. Den STK500 programmør bord bruges til at programmere begge disse chips, samt størstedelen af de nuværende Atmel sortiment. Cheers4now CMFO

1) bygge et ur, der har alarm og resten funktioner. 2) forsøge at sende nogle kommandoer til MCU via COM-port på computeren. for eksempel sende en kommando via Hyper Terminal for at tænde en LED.

: Arrow: For begyndere, vil microcontroller baseret temperaturmåling spørgsmål være det bedste projekt. Ved denne måde er det muligt at behandle med synkronisering og organisering af forskellige enheder (temp. detektor, ADC, 7 segment driver osv.) med din microcontroller. For yderligere fremskridt tastatur applikationer vil være meget nyttig.

Jeg er enig med "gulerod" om, at Ayala bog, det er meget godt, men du er ikke begrænset til samling "tak gud" til programmering af microcontrollere, personligt ville jeg anbefale dig at få en af dem, cypres udvikling kits, jeg havde en selv indtil for nylig, (bør sætte dig tilbage omkring 500 euro), men du kan få nogle eksempler på projekter fra deres hjemmeside og prøve kildekode, får du også en prøveversion af uvision som er fantastisk programe for kodning på en microcontroller.

halvleder spurgte: "Er der nogen forskel mellem C og C for 8051?" til programmering 51, er en variation af ANSI C benyttes, der er forskellig fra C + +, der generelt bruges i programmering af computere. nogle søgeord er tilføjet for at opfylde særlige programmering behov mikrocontrollere. biblioteker, som du har, er meget begrænsede sammenlignet med C i programmering af computere, og den adskiller sig fra compiler til compiler. Men det er meget kraftfuld og giver dig mulighed for at gøre næsten alt, hvad du ønsker, især når man kombinerer det med montage.

Jeg foreslår, at du kan begynde at forstå alle former for interface med MPU. Eksempel: I2C, SPI, CAN, USART ... osv. Fordi du er nødt til at bruge MPU styre andre chip via disse interface.

Prøv at gøre seriel kommunikation med en PC og vise en tekst osv. på en LCD.

Du kan starte med et lille program til at interface pc'en ved hjælp af din UART.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back