Microcontroller & Tilføj og Multiply instruktion

M

Maverickmax

Guest
Hilsen

Does anyone know som microcontroller er egnet og billigt for caryying 'add og formere' instruction per cyklus?

Også, hvordan kan jeg arbejde den præcise tid pr instruktion cykle ud?For eksempel, jeg vil have en processor til at fuldføre den proces, såsom et stort antal "tilføj og formere vejledningen inden for 4 sekunder.

Tak på forhånd

Maverickmax

Jeg tror, MSP430 fra TI er præcis, hvad du har brug for.De er prety billige og nogle versioner har en hardware 16x16-> 32 gange / akkumulere enhed (som en memory-mapped perifere).

Tilføj og formere sig vil du gøre FFT?
billigste TIMI forbrugende udstyr til sådanne ting er DSP chips.Du kan vælge en billig DSP-chip til dit formål

Aye

Im tænker på at bruge det også på tværs af sammenhæng og foldning .....

Jeg forstår DSP Chip kan være billige, men hvad med omkostningerne ved gettting et software envirnoment for programmering og udarbejdelse?

Maverickmax

Du har helt ret, det var forslag, hvis du har budget.mikrochip har dsPIC serie jeg har aldrig brugt dem før, DSPICDEM 28-PIN Starter Demo Board omkring 65 dollar.

Bilkeegan

Ifølge mit budget, har jeg kun omkring 30 quids hvilket er omkring 57 dollars, så det ville være fantastisk for mig at købe billige chips og en gratis software.

Så nogen forslag?

Maverickmax

du kan bruge freescale 56f8300dsk demo bord.
kostpris med 79 $ ...
der er masser af alternativer i freescale DSP ..
56f800 og 56f8300 familie ...
bare se på hjemmesiden:
www.freescale.com
til programmering af disse chips, du har brug Metrowerks CodeWarrior IDE.den støtter fri 8 * 16 bit c og ubegrænset samling ..

PSOC microcontroller har 8x8 underskrevet Multiply og Acumulate enhed.

Den dsPIC30F række mikroer er værd at se.De er 16 bit mikroer, der kan uret på op til 120MHz.MPLAB er en gratis download, og der er også ac compiler, der har en 60 dages gratis demo version, du kan prøve.Den C compiler er en DSP matematiske bibliotek og også biblioteker for perifere enheder.
Jeg har lige begyndt at bruge dem, og de er ret betyder mødre.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back