Microstrip eller coplanare bølgeledertypen??

C

chailingleow

Guest
Hej alle,

Jeg er at designe en multiple stopband filter bruger delt ring resonator.I har læst en masse papirer for at stoppe båndet filter ved hjælp af både transmission line.I er lidt forvirret, som en skal jeg bruge?Fordi begge har også en masse ansøgning i stoppe båndet filter.

Nogen der har idé? På forhånd tak.

Hilsen,
Chai Ling

Hej,

Svaret kan afhænge af mange parametre: tilgængelige teknologi, frekvensområde, impedanser.For lav impedans, fx 50 ohm ville jeg forvente microstrip at tilbyde lavere tab.

Hilsen,
Frank

MIcrostrip er åbent i den ene side, er udbredt og skaber tilstande.
Ingen apropiated for indre lag.
Striplinen er næsten det samme, end microstrip men
har dobbelt stelplade som gør det muligt at blive indlejret.Det
er næsten TEM.Mindre udbredt end microstrip, vigtige
ved meget høje frekvenser.
CPW er spejlet (tillæg) af striplinen.Opret
differential tilstande, der måske skaber leakeage.Størrelsen af
adskillelse mellem spor tendens til at være lille, så kræver lav
dielektrisk.

Tilføj spørgsmål om vias og stik grænseflader til din tænkning også.Som kan skygge dit valg baseret på netop din ansøgning.

CPW lenes har en fordel, når det kommer til aktivering af elementer, som der er en let accessablle groundplane nærheden (på samme side af printet).Microstrip har drevet dirigent på den ene side af den dielektriske og groundplane på den anden.

Der er ikke noget helt klart svar, at jeg er klar over.CPW linier er mere kompliceret, men jeg ville forvente bedre afskærmning, især når side og lavere groundplanes (og via syning) er i blandingen.

Hvorfor ville en CPW linje har mere tab (S21) end en microstrip?

Hej alle,

Thanks for ur svar.

RESONANSFREKVENS jeg ønsker fra split ring resonator (cirkulære og rektangulære) er 2.45GHz, 5.2GHz, 5.8GHz (ISM-frekvens).

Fra papir jeg læste, normalt 4 ringe bruges til at få en høj frekvens selektiv og skarpe cutoff.So jeg tænker på jeg skulle have 3 "line" af split ring resonator (SRR).

Hej,
du kan bruge spildt ring resonator, jeg har faktisk udviklet og afprøvet. Hvis du bruger en eller to afsnit indsættelsen tab vil være mindre end 1 dB.
Her, det harmoniske Supression er bedre end at koblede line filter også.
Andre ting, kan du se nogle papirer, hvor du kan bruge tune resonansfrekvens ved at sætte en kondensator mellem to sektioner.
Hilsen,
Bibhu

chailingleow skrev:

Hej alle,Jeg er at designe en multiple stopband filter bruger delt ring resonator.I har læst en masse papirer for at stoppe båndet filter ved hjælp af både transmission line.I er lidt forvirret, som en skal jeg bruge?
Fordi begge har også en masse ansøgning i stoppe båndet filter.Nogen der har idé? På forhånd tak.Hilsen,

Chai Ling

HI Bibhu166,

U har designet delt ring resonator før? Og u kende hvor 2 beregne resonant frekvens?

Må jeg kontakte u, hvis jeg har nogen problemer?

Thanks a lot.

Hilsen,
Chai Ling

Hej

Jeg er ny bruger til RF designe.Hvis jeg får H & T på subtrate hvordan kan jeg beregne W?

arrowminds skrev:

HejJeg er ny bruger til RF designe.
Hvis jeg får H & T på subtrate hvordan kan jeg beregne W?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back