Microwave Office måling problem

J

jerdenk

Guest
Hej!

Jeg har et problem med S-parameter måling i Microwave Office.Jeg vil sammenligne S-parameter fra data-ark med en ikke-lineær transistor-model (BFP450), men jeg ved ikke, hvordan man laver en ordentlig bias.

Jeg har allerede downloadet data filer fra internettet:

http://www.infineon.com/cms/en/product/findProductTypeByName.html?q=BFP450

Tak for hjælp!

Hvis du læser S-para-fil det vil fremgå det transeuropæiske reservedelsnummer og dens skævhed tilstand.

OK, jeg kender bias betingelser (Ic, UCE), men jeg ved ikke, hvordan man opfører korrekt, at DC bias i mikrobølgeovne.Jeg ønsker blot at måle, at S-parametre ved mig selv ved hjælp af ikke-lineær model, og sammenligne det med S-parametre fra datafilen for nogle Q punkter.

Please hjælp fyrene, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.Jeg har ikke-lineær transistor model, og jeg ønsker blot at måle S parametre manuelt.Kan nogen vise mig et kredsløb ordning for mikrobølgeovne?

Dette emne blev drøftet mange gange på dette forum.
S-parametre er kun for lav-signal (lineær) evaluering, og de repræsenterer de målte data, der af fabrikanten på bestemte bias punkter.
Læs dette dokument fra Agilent for mere forståelse af S-parametre og deres test setup.
http://cp.literature.agilent.com/litweb/pdf/5952-1087.pdf

Der er en ny tilgang også fra Agilent (X-parametre), som gør det muligt at simulere S-parametre af ikke-lineære enheder.
http://www.agilent.com/about/newsroom/tmnews/background/2009/15apr2009_bg.html # x

Jerdenk,

Da sproget er en hård en at lære at gøre det rigtige, vi siger én ting, men vi forstår hinanden, så jeg ved ikke, om dit spørgsmål er en grundlæggende en af hvordan man opsætter mikrobølgeovne simulering at sammenligne S Para af en ikke-lineær model med den lineære model data fra fabrikanten eller hvordan man kan måle ikke-lineær model og sammenligne med den lineære model data.

Jeg kan hjælpe dig lidt med det grundlæggende en, fordi jeg gjorde det her for længe siden.Her er et billede af det nedenfor.Hvis din ulineære model resultatet ikke matcher Spara, så er du nødt til at justere din model.Jeg har ikke gjort det for ti år, så jeg kan ikke huske, hvordan setup mikrobølgeovne at justere krydderi model, men jeg er sikker på Manju eller nogle andre kan hjælpe dig der.Eller du har til Google for at finde svar.

Den hårde en så du lige har læst endnu mere, som vfone nævnt ovenfor.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Tak vfone og UKnowWhat, du hjalp mig så meget!It's working.

Hej jerdenk,

Ja, hvad "UKnowWhat", som nævnes, er korrekt ... For at få S-parametre fra Spice model ...

Du skal blot oprette en skematisk & importere krydderiet model & tilføje den ideelle Bias Tees & endelig spcify den Bias kilde & komplet med havne & grunde ...
Bare feje projektet frekvenser ... & få Uddatafil som S-parametre ...

Hvis du ønsker at tune Bias eller Spice model til at matche den målte S-parameter sit enkle og bare du nødt til at indstille optimering ....--- Manju ---

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back