Mikroprocessorer og PLC.

D

dalibar

Guest
Hvilken type mikroprocessor der bruges inde i PLC-enhed? Der er kun få bøger, som jeg havde læst, der angiver eksistensen af mikroprocessor i processoren bord, men de bare ikke sige hvilken. Jeg har ikke noget problem at skrive et program, til at simulere logik repræsenteret ved trin af PLC. Men jeg kan ikke se nogen måde at skrive program for mikroprocessor, der bruger 50 timere og 50 skranker uden så mange afbryder. Software timere og tællere kræver opmærksomhed fra mikroprocessoren. Nogen ideer derude? Tak.

Mikroprocessorer er vant til at afkode og køre logikker i PLC. hvor så der er andre enheder forbundet med en mikroprocessor gør den virkelige PLC jobbet.

Hvad er forskellen mellem plc og microcontroller. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 46 sekunder: [/color] [/size] Hvad er forskellen mellem plc og microcontroller.

Måske du kan bruge en 16 bit mikrocontroller, der er robust over for støj og EMI-EMC. Jeg tror, at TIMER-blok i aktieselskaber er genereret af software sige: Der er kun én hardware timer, der genererer afbryde enhver 1ms og sætte et flag. Så software logik kontrol hver timeren blokere for at se, om de time-out. Oplysningerne sendes derefter til brugeren programmet (stige, SFC, osv. ..). Hurtig tællere til encoder er generelt udført på en bestemt hardware. "Langsom" counter gennemføres ved hjælp af software.

Alt hvad du kan gøre med PLC kan du også gøre med microcontroller. De fleste af PLC'er har inde microcontroller og nogle afkobling komponenter som optokoblere, drivere .. osv. Forskellen er en måde at programmere (ladder diagram vs programkode). Også PLC'er er let testet forskellige branchestandarder og deres tilslutning er angivet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back