Mikrostrip antenner historie

A

aleksey0131

Guest
Hej! Hvorvidt nogen kan foreslå en bøger eller andre kilder, hvor jeg kan finde oplysninger om undersøgelse vedrørende mikrostrip (patch) antenner historien?

Tak for den henvisning, har jeg fundet nogle nyttige informationer om patch antenne strukturer, designmetoder og CAD-software. Men desværre har jeg ikke fundet nogen oplysninger om historiske udvikling af patch antenner.

[Quote = aleksey0131] Tak for den henvisning, har jeg fundet nogle nyttige informationer om patch antenne strukturer, designmetoder og CAD-software. Men desværre har jeg ikke fundet nogen oplysninger om historiske udvikling af patch antenner. [/Quote] Vedhæftet her er historien om mikrostrip antenne fra mikrostrip antenne design Handbook af Bahl Bhartia

Tak! Jeg har denne bog, og har allerede brugt oplysninger derfra. Kan være du kan huske nogen anden sourses: D

Disse antenner blev brugt tilbage omkring 1960 i rumraketter og på militære kampvogne. Den første var for vindmodstanden reduktion og den anden for at reducere slagmark skader på kommunikationssystemer.

Tak for opmærksomheden på dette emne! Selv om der er meget få oplysninger om dette emne, har jeg lavet anmeldelse. Jeg håber, det vil være nok.

Hans Schantz har en interessant antenne historie i sin bog om UWB-antenner. Der kan være nok der på mikrostrip antenner at være nyttig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back