Mikrostyreenheden baseret hjerterytme overvågningssystem

0

060902

Guest
[Size = 3] Microcontroller baseret puls system til overvågning [/size] Projektet er at overvåge puls, styrken af ​​hjerteslag og vurdering af de puls forhold. De hjerteslag skal afføles af håndleddet i en armbåndet klip sensor. Disse oplysninger skal vises på LCD-display Den første udfordring er at vælge en passende sensor til puls detektering. Vejledning kræves udvælgelse sensoren. Takkede i forventning,

Jeg tror, ​​at hvis du ønsker det håndled monteret, skal du kigge efter optiske metoder (LED lyskilde og fotocelle) Keith

[Quote = keith1200rs] Jeg tror, ​​at hvis du ønsker det håndled monteret, skal du kigge efter optiske metoder (LED lyskilde og fotocelle) Keith [/quote] De optiske sensorer overvåger fingerspidserne. Det synes vanskeligt at overvåge håndleddet ved hjælp af optiske sensorer. Findes der en bedre løsning til rådighed, der kan give mere præcision og reliablity?

[Quote = 060902] De optiske sensorer overvåger fingerspidserne. Det synes vanskeligt at overvåge håndleddet ved hjælp af optiske sensorer. Findes der en bedre løsning til rådighed, der kan give mere præcision og reliablity? [/Quote] Det er ikke noget jeg har gjort meget arbejde på (og så var det næsten 30 år siden!). De optiske sensorer er meningen, at arbejde ved at opdage de skiftende lysniveauer på grund af blodet pulserende gennem årerne. Der er masser af vener på undersiden af ​​håndleddet. Jeg brugte en reflekterende opto for det arbejde, jeg gjorde, som fungerede fint, selv om jeg ikke husker at prøve det på håndleddet. Keith.

du skal gå til standard enhed, som i PIC kontakt med hospitalet bio medicinsk tekniker for denne type sensor. Jeg har afsluttet hjerterytme overvågning af systemet ved hjælp af standard (LED lyskilde og fotocelle), som i fig. ikke griner jeg har købt denne enhed fra kabadi Khana i RS 10. rød ----- +5 V sort ------ gnd hvid ------- udgang + grøn ------ udgang -

Kan opsummere en Plz give mig nogle oplysninger om lokaliteter til medicinske sensorer og producenter af medicinske sensorer??

Hej santhoshaxl Kan du give mig et kredsløb for en finger-tip sensor mikrocontrollerbaseret pulsmåler? Din hjælp ville være meget værdsat. På forhånd tak :) Cheers

hvor er du [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 6 minutter: [/color] [/size] her er der en kreds kan være nyttige

Jeg ved ikke, om du er i Indien, gå til medicinsk udstyr sælgere bede om disse sensorer skål

[Quote = santoshaxl], hvor er du [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 6 minutter: [/color] [/size] her er der en kreds kan være nyttigt [/quote] Dette kredsløb har været genstand for drøftelser om disse fora, fordi det ikke arbejde! Keith

Jeg ved det ikke virker nogle ændringer, du skal gøre, er henvisningen kredsløbet har du se ovenfor pic dem er reelle sensorer, og jeg brugte samme kreds med nogle ændringer + samme sensor

Jeg tror, ​​en 'reference kredsløb' er én, der virker, ikke en, der ikke! Keith

Puls monitor / hjerteslag monitor kan købes fra [url = http://www.nskelectronics.com] NSKELECTRONICS [/url] [url = http://www.sunrom.com/] Sunrom Technologies, din kilde til udvikling [/url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back