Miso med rumlige multiplexing

K

kishore2k4

Guest
Kan nogen afklare dette for mig. En sender med M antenner bruges sammen med rumlig multplexing. På receiveren ende kun en enkelt antenne bruges til pick-up signalet, men med M ensrette kæder. Vil dette arbejde, eller hvis antallet af fysiske antenne være lig med eller større end antallet af fremsendende antenner? Også kan de ovenfor anvendes med modtager mangfoldighed (Maximal ratio kombinerer)? Hvad jeg leder efter, er en måde at sende et signal med mindste antal modtager antenner og pålidelige reception med høj nyttelast over Rayleigh fading kanaler (indendørs modtagelse). Hvad jeg har i tankerne er en kombination af rumlige multipleksing (eller er højere orden modulation et bedre valg) med LDPC kodning og OFDM modulation med modtager mangfoldighed (MRC).

Som jeg forstår det, du har brug for mindst den samme mængde modtagerantenner for fuld rumlig multiplexing. I dit tilfælde kunne du kun gøre brug af sender mangfoldighed.

[Quote = Jone] Som jeg forstår det, du har brug for mindst den samme mængde modtagerantenner for fuld rumlig multiplexing. I dit tilfælde kunne du kun gøre brug af transmittere mangfoldighed. [/Quote] Fra hvad jeg forstår flere modtagerantenner er nødvendig, således at hver af de rumlige vandløb vil have tilstrækkeligt forskellige rumlige signaturer. Jeg spekulerer på, om man kan bruge en enkelt modtager antenne og foretage tilfældige ændringer i signalet (amplitude og fase skift) som digital stråleformning til at simulere flere modtage stier?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back