Mit bundkort fik stegt! Hvad kunne der være sket?

P

purifier

Guest
For nylig en af ​​min vens systemet fik beskadiget ..... Vi var ved hjælp af systemet, og pludselig var der en strømafbrydelse ........ så var der en lyd fra CPU. Om åbning af det vi så, at moderen tavle N alle dens komponenter er brændt ... Hvad der rent faktisk skal HAV sket? .. Nogle siger det på grund af spændingsudsving ....... Nogle siger, det var kortsluttet ........ Hvad sker der egentlig, når spændingen svinger ?......( systemet blev også jordet ... .... folk siger jordforbindelsen sparer apparater fra spændingsudsving, men jeg spekulerer på, hvad der kunne være sket.) Kan nogen venligst give en forklaring?

[Quote = purifier] For nylig en af ​​min vens systemet fik beskadiget ..... Vi var ved hjælp af systemet, og pludselig var der en strømafbrydelse ........ så var der en lyd fra CPU. Om åbning af det vi så, at moderen tavle N alle dens komponenter er brændt ... Hvad der rent faktisk skal HAV sket? .. Nogle siger det på grund af spændingsudsving ....... Nogle siger, det var kortsluttet ........ Hvad sker der egentlig, når spændingen svinger ?......( systemet blev også jordet ... .... folk siger jordforbindelsen sparer apparater fra spændingsudsving, men jeg spekulerer på, hvad der kunne være sket.) Kan nogen venligst give en forklaring? [/quote] Sandsynligvis tilfælde af dårlig kvalitet ATX strømforsyning inde i computeren, specielt dårlige er JNC mærke (Made in Kina). Det var i hvert fald forårsaget af netspænding udsving, sandsynligvis nogle strømstød kom ind gennem elnettet, men i tilfælde af god ATX strømforsyning, bør det ikke forårsage nogen skade på bundkortet. Med hensyn til jordforbindelse, er dens primære funktion for at spare brugeren / operatøren af ​​en elektronisk anordning, hvis der sker noget slemt inde i enheden, og netspænding vises på metallet sagen.

Tak ... Ja selv jeg tænkte på .. Hvad kunne være sket så forfærdeligt, at kunne brænde ud indersiden af ​​bundkortet ...

Computeren CPU får strøm via SMPS, som ikke er isoleret fra forsyningen linje. En stor spænding spike stegte elektronik ... ICAN satsning, som du ikke har en UPS .. na DIF du gør, det er en online, lav skifte hastighed én. Jeg er så ked af din CPU fik stegt .. Jeg håber dette svar hjalp dig?

[Quote = purifier] Tak ... Ja selv jeg tænkte på .. Hvad kunne være sket så forfærdeligt, at kunne brænde ud indersiden af ​​bundkortet ...[/quote] Tro mig, jeg så nogle tilfælde af ATX (allerede nævnt JNC mærke) fejl, på grund af dårlig opførelse / indretning af de dele, der fører til 1μF kondensatorer i de primære kredsløb til at tørre ud, hvilket medfører alt fejlfunktion af ATX PSU, at lade for eksempel op til +10 V ud i stedet for +5 V, hvilket medfører total ødelæggelse af næsten alle komponenter i PC.

Den seneste race af ekstremt let SMPS er skræmmende ... Jeg ser på de fleste af dem ud af nysgerrighed ... De er minimalistisk - i teorien design er faktisk meget gode, men i praksis er de dødbringende ... de fleste af komponenterne er stærkt underated!

Det var det svar jeg fik, da jeg forsøgte at forklare ham, hvad der kunne være gået galt ... Nå, jeg bare blev forvirret, da han sagde, at hans SMPS virkede fint. Et par dage tilbage hørte jeg, at selv internettet kablet kan være ansvarlige, og så jeg fortalte ham det, han gav mig følgende svar:. "Jeg var forbundet til internettet - LAN, Bundkort, Spikegaurd fik beskadiget Hvis det skyldtes internet kabel, hvordan kan spikeguard få beskadiget. Hvorfor ikke SMPS bliver beskadiget? Selv, der er i den samme sti "Alle spor?

Overspænding er en af ​​de mest frygtede hændelser på elektroniske enheder. Samme som en computer, de er virkelig modtagelige for overspænding. Selvom overspænding normalt kun vare millisekunder (og er noget filtreres af transformator i strømforsyningen), kan der højspænding overstiger withstanded spænding af det isolerende lag inde i integrerede kredsløb chips og brænde alt inde i computeren. Den strøm leveret til din elektroniske anordninger og computer er stabil og konstant, i teorien selvfølgelig. I det virkelige liv, virker det ikke på den måde. Ofte strømstød opstår, når den normale strøm af elektricitet er afbrudt, og derefter startes igen, eller der var en begivenhed, at noget sender overskydende elektriske energi ind i systemet. Et ubegrænset antal hændelser, fra lynnedslag til strømsvigt, kan forårsage overspænding. Selv dine egne elektriske apparater og computer kan forårsage dem. Køleskabe og klimaanlæg, for eksempel har motorer, tænde og slukke, overspænding aflede elektricitet til og fra andre apparater og produktion af lav-niveau magt. På computer, kan interne perifere forårsage små stigninger, der kan reduceres computerens levetid eller endog ødelægge det fuldstændigt.

Kan nogen give et svar på mit spørgsmål? BTW tak lmtalsoul ... men min tvivl er stadig svæver i mit sind ...

[Quote = purifier] Kan nogen give et svar på mit spørgsmål? BTW tak lmtalsoul ... men min tvivl er stadig svæver i mit sind ...[/quote] Hvis der var nogle tordenvejr, der foregår på det tidspunkt så det kunne forklare de skader, forårsaget af andre kilder end magt udsving. Men som regel ATX strømforsyning lider skade så godt. Så igen, i tilfælde af lightining, en nyere kender stien af ​​elektrisk strøm i dette tilfælde. Jeg havde det drejer sig om stegte computer, telefon og telefonsvarer (PC var slukket / mekanisk kontakt, var det gamle PC XT /, men modemet blev tilsluttet, telefonsvarer blev pluged i kraft) og TV, der forblev intakt og var på på øjeblik, hvor belysning slagtilfælde nabobygningen. Så i sådanne tilfælde kan du virkelig nyere vide, hvad der vil få stegt og hvad der vil holde sig i live. :) En anden posible scenarion i din frined sag er, hvis telefonlinjen, hvorigennem han er tilsluttet nettet ikke er under jorden, og hvis der er nogle el-ledninger i nærheden, kunne det have været tilfældet med "overtænding" mellem linjerne.

:) Mange tak ... Jeg er overbevist om ... Jeg vil prøve at overbevise ham om alt ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back