mixer

F

fahsa

Guest
Jeg vil gerne upconvert en 100 MHz signal til 2,25 GHz.Er der nogen fik ide om hvordan man udformer en mixer til dette.Kan en enkelt mixer gøre, eller jeg har brug for mere end en mixer scene.Jeg forsøger at designe en enkelt afbalanceret diode mixer.Som hybrid skal jeg bruge, rat-race eller filial-line.Hvordan skal jeg løse båndbredde problem med hybrd.

Qualcomm ogłosił sfinalizowanie zakupu wartego 3,1 mld dolarów koncernu Atheros Communications. Połączenie zapewnia jedno z najszerszych portfolio rozwiązań mobilnych, sieciowych i komunikacyjnych w branży.

Read more...

En ting, der styrer dit design er, hvis de 100 MHz og 2,4 GHz-signaler dækker et bredt spektrum af frekvenser.Du har nok problemer med at blande billeder, som det er.Så med Feedthrough af en enkelt balanceret mixer tingene bliver værre.Har du tænkt på en transformer-diode ringetype mixer?

At slippe af foderet igennem og image problemer, jeg vil foreslå en dobbelt konvertering metode.Hvis du har designet den korrekt den lokale oscillator for såvel blandere kan være den samme (og frekvens).

Båndbredden af Rat-race eller branchline kobling hjælp quarterwave transmission line er smal grund af den ejendom transmission line.
Hvis du vil have stor båndbredde, så brug transformer balun.Du kan få mere bred båndbredde.

BR.

Denne snævre båndbredde er en fordel for dig.Nu er det kun uønskede resultater opnås slå igennem på de to signaler går ind i mixeren og de uønskede blanding af produkter.

Du bliver nødt til at gøre beregningerne af forskellige filtertyper (resonatorer), og hvor meget de dæmper disse uønskede resultater og sammenlign den med systemet specifikationen.Hvis du ikke kan meed specifikationen i en konvertering, bliver du nødt til at bruge to.

Din ansøgning er meget tæt på en Amatør Radio projekt: 13cm på 2m transverter.
Gøre en søgning på nettet for denne definition, og du vil finde en masse eksempler.Jeg kan huske, lang tid siden jeg lavede sådan noget, til at bruge på amatør satellitter.

I dit tilfælde er det eneste problem, som du vil have efter op-konvertering, er hvordan man kan afvise det niveau af LO (i dit tilfælde 2.15GHz eller 2.35GHz) fra det ønskede signal (2.25GHz).Du er nødt til at bruge tid i nogle kvalitet filtre.

Hvad med hybrid koblingen.Jeg forsøger at undgå tranformer balun, fordi det er normalt vanskeligt at udforme eller opnå en tranformer med den nødvendige kobling koefficient og induktans.

For filter, bruger jeg microstrip koblet line filter.Er det OK

fahsa skrev:

For filter, bruger jeg microstrip koblet line filter.
Er det OK

Hvad med hybrid koblingen.Jeg forsøger at undgå at transformeren balun, fordi det er vanskeligt at designe balun, der kræves induktans og kobling co-effektiv.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back