mobiltelefon-Cabinet Radiation

A

ajhsu

Guest
Hej
Mobiltelefon skal passere FTA.
En af teststoffet kaldes "stråling emission"
i GSM-12.2.

Jeg så ETSI GSM 12.2.1, som kaldes "kabinet stråling"
Af min tidligere erfaring, vi altid prøve "stråling emission"
med fly link til BS til test.

Er "kabinet stråling" betyder, at vi behøver ikke at campere på BS
via luften link og bruge RF Calbe stedet.Og derefter bruge modtagerantennen
til measeure sin uægte emission uden via antenne?

Er det en af den måde at behandle denne test?
Mange tak.

For kabinet stråling jeg brugt enten en ETS-Lindgren (http://www.emctest.com) skærmet afdeling, eller en 3m lyddødt antenne værelse.Skal være forsigtige med, hvordan korrelere resultaterne.
Den mobile var i loop-back med CMU200, eller inaktiv tilstand, eller stand-by, afhænger af målingen.

hilsen

Jeg ved ikke understant definitionen af "kabinet stråling".
Kan du fortælle mig mere?
Mange tak.

Udstrålede spurious emissioner, når MS har fået tildelt en kanal, er alle emissioner udstrålede af kabinettet og strukturen af den mobile station, herunder alle sammenkobling af kabler.

Dette er også kendt som "kabinet stråling".
Kravene gælder for alle typer af GSM850/900/1800/1900 MS.Testen gælder for alle typer af MS med undtagelse af test ved ekstreme spændinger i en medlemsstat, hvor en praktisk forbindelse til en ekstern strømforsyning, er ikke mulig.
En "praktisk forbindelse" skal fortolkes således, at det er muligt at forbinde ekstreme spændinger til MS uden at blande sig med den konfiguration af MS på en måde, der kunne omstøde testen.
Henvise til 3GPP TS 51.010-1 version 5.4.0 Release 5 (tidligere GSM 11,10) - 12.2.1 MS i tildelt en kanal

hilsen

I'm sorry.Jeg stadig ikke få det.

Kabinettet stråling er tilslutning BS med fly link eller RF-kabel?
Tak for dit råd.

Den mobile er forbundet til en computer interface ved hjælp af et kabel (seriel, USB, vugge, osv.), og er forbundet til en RF Prøveopstilling eller BS, ved hjælp af en udstrålede link.

Undskyld mig,
Hvad er formålet med at forbinde MS til PC-interface?
At justere hvad?
Tak for dit råd.

Alle mobiler kan bruge en interface (til opdatering af softwaren, for at downloade / uploade programmer, hands-free, oplader, osv.)
Testen ser ikke kun at se på emissioner fra mobile som selvstændige, men også at se, stråling, når den mobile er tilsluttet til en grænseflade.Undertiden er det muligt at få store stråling gennem forskellige porte (seriel interface, hands-free-port, osv.).På dette punkt kravene fra FCC er strengere end ETSI.

"Kravene gælder for alle typer af GSM850/900/1800/1900 MS. Testen gælder for alle typer af MS med undtagelse af test ved ekstreme spændinger i en medlemsstat, hvor en praktisk forbindelse til en ekstern strømforsyning, er ikke muligt. "

Sorry for et dumt spørgsmål.
Jeg forstod ikke, hvad ovenstående sætning menas.
Kan du fortælle mig, hvad det sagt?"Ikke muligt" for hvad???
Tak.

Hvis test setup ikke tillader dig at tilslutte en ekstern strømforsyning til din mobiltelefon, (at erstatte det interne batteri), behøver du ikke at køre ekstrem spænding test.Dette er grunden til, at nogle gange spec siger:
"I de tilfælde, hvor ingen praktisk forbindelse kan gøres til strømforsyningen, skal MS har bestemt batteri kilde anvendes."

Tak for din hjælp.
Men en af testens formål er testet under ekstreme spænding.
Hvis det ikke kan testes via praktisk tilslutning og derefter bruge rigtige
batteri i stedet, hvordan man kan teste ekstrem spænding tilstand?
Tak for din venlige hjælp.

Jeg ved ikke, hvorfor de ønsker at teste kabinettet stråling ved MS.

I min erfaring, er vi nødt til at teste "kabinet stråling" for folk sikkerhed.Du ved, at de store signal radio stråling wil skade menneskers sundhed.

I mobiltelefon-system, ved du at der er forbindelser til signalet kommer fra fryser til antenne og de kan gøre signal udstrålede rundt og kan skinke arbejde leve.Hvis du tester dette og sørge for, at den udstrålede er i acceptabelt niveau, kan folk arbejde på stedet.Lagt efter 55 sekunder:Jeg ved ikke, hvorfor de ønsker at teste kabinettet stråling ved MS.

I min erfaring, er vi nødt til at teste "kabinet stråling" for folk sikkerhed.Du ved, at de store signal radio stråling wil skade menneskers sundhed.

I mobiltelefon-system, ved du at der er forbindelser til signalet kommer fra fryser til antenne og de kan gøre signal udstrålede rundt og kan skinke arbejdstageres sundhed.Hvis du tester dette og sørge for, at den udstrålede er i acceptabelt niveau, kan folk arbejde på stedet.

Derfor er de forpligtet til at teste dette til sikkerhed i arbejdet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back