mobiltelefon grænseflade

A

allan_castano

Guest
hi folks!

kan nogen fortælle de bedste Nokia-enhed, jeg kan bruge til et projekt, jeg arbejder på.Jeg har brug for at kunne sende og modtage SMS via en microcontroller.også skal mikrokontroller være i stand til at vide, at signalstyrken samt batteri niveau af mobiltelefonen enhed ved hjælp af en forespørgsel.Jeg forstår, at du kan bruge Nokia FBUS med dette, og jeg har brug for at vide, hvilke Nokia telefoner, der understøtter denne funktion.

hvis det ikke nogen problemer er, kan du også smide nogle links, som jeg kan gå til vide mere om AT-kommandoer, som jeg kan bruge til dette projekt.

Tak på forhånd og mere magt til dette forum.Det er en stor hjælp for folk som mig.

hej,

u kan bruge Nokia 3310 er det meget simpelt og nemt, jeg ved SM venner arbejdede sammen med det at sende besked til en anden mobiltelefon, når alarmen sker

Søg edaboard for link

tak

AT kommando-opsætning til Nokia GSM og WCDMA Produkter v1.2

tak for svaret fyre, men er de seneste dokumentation, der fortsat gælder for gamle modeller?

Jeg kan bruge 3310, men det ville være bedre, hvis jeg vil være i stand til at interface det uden for enheden.3.310's FBUS kontakt er placeret under batteriet.

Jeg tænker på at bruge 5.110 eller 6.110 model, men jeg har set et eller andet sted, at det virkelig ikke understøtter AT-kommandoen sæt.Jeg tror, det er bedre, fordi de tilslutninger er placeret på undersiden af enheden (tilgængelig uden at åbne sagen).de siger det ikke har et indbygget modem, der kan genkende AT-kommandoer.er det sandt?

Selv om Nokia-telefoner er billige, men de er sværere at interface.Prøv i stedet Siemens telefoner.De er nemme at interface ..

Citat:

Jeg tænker på at bruge 5.110 eller 6.110 model, men jeg har set et eller andet sted, at det virkelig ikke understøtter AT-kommandoen sæt.

For samspil 6210 og lignende telefoner besøge dette link: http://www.atrox.at/datacable/dlr3/index.html

For samspil Siemens eller Ericsson-telefoner, bare finde pinouts for TXD RXD og GND.

www.elektronika.ba

traxonja skrev:For samspil Siemens eller Ericsson-telefoner, bare finde pinouts for TXD RXD og GND.

Citat:

Må jeg interface Sony-Ericsson-mobiltelefon (for eksempel t230/t290 model), der kun bruger TxD, RxD og GND linjer

traxonja,
Mener 6.210 Nokia-modellen i stand til at være tændt ved hjælp af FBUS?Jeg har set fra silicium chip mag artikel, at 6.110 model kan gøre dette i tilfælde af, at strømmen blev afbrudt på grund af losning, uden manuelt at trykke på afbryderknappen (de mikrokontroller den tændes via en kommando).og ved du, hvordan dette kan gøres (AT kommando, der er)?Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan ikke åbne det link, du har sendt.gætte, vil jeg søge efter andre ressourcer.
tak

yousafzai,
Jeg kan ikke bruge Siemens modeller skyldes, at den mest udbredte enhed, der anvendes her i vores land, er Nokia mærke.brugte enheder er nemmere at tilegne sig end andre.men dårligt prøv det selv, hvis jeg kan få min hånd på en gratis.

Kan nogen hjælpe mig med at finde SE T230 AT-kommando sæt?

Thanks a lot ...

allan_castano skrev:

traxonja,

Mener 6.210 Nokia-modellen i stand til at være tændt ved hjælp af FBUS?
Jeg har set fra silicium chip mag artikel, at 6.110 model kan gøre dette i tilfælde af, at strømmen blev afbrudt på grund af losning, uden manuelt at trykke på afbryderknappen (de mikrokontroller den tændes via en kommando).
og ved du, hvordan dette kan gøres (AT kommando, der er)?
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan ikke åbne det link, du har sendt.
gætte, vil jeg søge efter andre ressourcer.

tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back