modelsim Fejl

R

rogger123

Guest
Jeg bruger Modelsim 5,8 på Windows platform ...
og nu flyttet til linux .....
skal jeg bruge for at få en ny licens fil fra mentor eller kan jeg bruge den samme licens fil fra Windows-platformen?

Hi rogger123

Din licens, fremstillet af Mentor, bør være gældende for alle understøttede platforme.Har du indstiller LM_LICENSE_FILE env variable under Linux?Dette miljø variabel skal pege på licens fil eller licens server.Hvilken slags fejl har du?

Bedste reg
Senest redigeret af mhmhmh den 06 august de 2004 16:08, edited 1 time i alt

Det holder give en fejl mundheld
kunne ikke kontrollere licens til vsim seeren.

hej
Jeg har sat den lm_license filstien .... men når jeg bruger vsimit siger i stand til at kontrollere licensen til den grafiske seeren ...
gør Linux-platform og Windows-platformen har brug for forskellige licenser ... det var jo bruge modelsim 5.5b PE på Windows-platform ...og jeg for nylig downloadet 5.8dSE til Linux, bør det være et problem?

Hej

Jeg tror, at licens til 5,8 er forskellige, at dette til 5,5, og dette er dit problem.Check dette med Mentor's repræsentant.Du skal også hente PE udgave.

Held og lykke

mest sandsynlige Reson er, at ur license.txt fil er ikke mere i unix-format.
u kan få åbnet det i notepade og dermed omdannes i dos-format.
skadedyr den licens fil i e-mail-redaktør af ur samlingssted som Microsoft Outlook og mailer det til ur unix-konto.
det burde arbejde
Hock

hej,
Jeg forsøgte med at konvertere filen til et Unix-format (dos2unix)
men det stadig ikke arbejde
nedenfor er fejlmeddelelsen det giver mig

Ude af stand til kassen en fremviser licens er nødvendige for anvendelsen af ModelSim
grafisk brugergrænseflade.Vsim lukker.

er det en anden licens til Linux og en anden for vinduer?

Hej

rogger123, licens, er den samme for linux og vinde.Kan du lave en test med modelsim 5.5b linux udgave.Har du node låst eller server licens?Efter start Modelsim Hvor lang tid tager det at holde op med fejlmeddelelse?Måske dette vil fortælle os noget nyt.

Bedste reg

Det er en node låst licens, som jeg bruger med modelsim pe 5.5b
godt modelsim tager omkring 4 sekunder om at starte og kan være i et sekund eller to, jeg får fejlmeddelelsen ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back