Modem styreledning obligatorisk?

O

ojahan

Guest
Hej alle, jeg forsøger at oprette forbindelse ARM mikrocontroller til Huawei MC703 (CDMA EVDO), ved hjælp af Keil biblioteket. Hvis jeg forbindelse via PC (modem dial up) med RTS / CTS brugt linie, er en forbindelse, og dataoverførsel er OK. Men hvis RTS / CTS linjen ikke bruges, dataoverførsel er ikke OK. Men hvis jeg bruger mikrocontroller er en forbindelse (modtaget "CONNECT" meddelelse), men ingen senere data kan sendes, selv om RTS / CTS linje bruges. Samme firmware bruges i forbindelse med SIM900 GSM, og ikke noget problem fundet, RTS / CTS ikke anvendes. Mine spørgsmål er: - Er RTS / CTS line obligatorisk eller gøre modemforbindelse mere pålidelige? Jeg bruger aldrig denne kontrol linje før. - Er der nogen forskel i kompression kode, aktivering, sikkerhed osv. mellem CDMA og GSM? Tak for alle medlemmer opmærksomhed Regards Ojahan

Ja, kompression kode, aktivering, sikkerhed er forskellige for CDMA og GSM, faktisk er det mere kompliceret i CDMA ...... RTS og CTS er ikke påkrævet for GSM-eller CDMA (GSM type Moduler), men formodules lide EVDO det er nødvendigt

Tak for det hurtige svar. Jeg spekulerer ikke pc'en automatisk kan registrere modem (CDMA eller GSM) den er tilsluttet, og anvende passende kode. Kan du anbefale mig CDMA modem (mærke og model), som du allerede med succes i forbindelse med. Jeg skal måske skifte til et andet mærke Tak Ojahan

Til pc vi installerer drivere til det, EVDO og pc taler gennem disse drivere .. Jeg gjorde det ikke praktisk, men mine elever gør det, så laver nogle forskning på det. Jeg kunne gøre med CDMA moduler samme som GSM-moduler længe tilbage .....[ COLOR = "Silver"] [size = 1 ]---------- Post tilføjes 18:14 ----- ----- forrige indlæg var på 18:12 ----------[/SIZE] [/color] din ansøgning har tohave oplysningerne på enheden signatur, ID, navn og nummer oplysninger, som du vil få det i kontrol panel af enheden ejendomme ...

Hej tak for de oplysninger, jeg har tjekket igen, om der er driveren anvendes i PC-tilslutning, og jeg kan bekræfte nogen driver installeret før, bare normal PPP dial up Jeg tror jeg har brug for at analysere PC modem kommunikation og efterligne.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back