Modstandsværdien for RF

I

i_engineer

Guest
Hej Alle! kan jeg bruge almindelige 10k 0603, 10k modstand for direktionel kobler, hvis frekvens er 433 MHz kredsløb er vist i figur Tak

Ja, kan normal 0603 modstand anvendes RF op til ca GHz, jo lavere værdi højere frekvens. Men på billedet kan jeg ikke se nogen 10k modstand.

Hej albbg! Tak for din hjælp faktisk, jeg det var min fejl at skrive værdien af ​​modstand ... ked af det! kan du fortælle mig, kan jeg bruge MLCC eller keramisk kondensator i RF-afdeling for 433 MHz takket

Ja, du kan bruge både MLCC (multi Layer Ceramic Capacitor) eller "normale" keramiske kondensatorer.

Ved 433 MHz 0603 er helt tilstrækkelig til jobbet. Bare en almindelig kondensator, vil Q-faktor sandsynligvis blive domineret af de induktorer. Jeg plejede 0402 op til 8 GHz hvilket er ok, når designe omhyggeligt. Du kan endda bruge den i meget højere frekvenser med nogle tricks.

hi! første Takket være jer, men spørgsmålet er, om vi kan bruge MLCC kondensator så hvorfor vi foretrækker at bruge COG kondensator i RF-sektion

hi! første Takket være jer, men spørgsmålet er, om vi kan bruge MLCC kondensator så hvorfor vi foretrækker at bruge COG kondensator i RF-sektionen
Almindelige dielektriske typer: COG / NPO, X7R/X5R, Z5U, Y5V COG og NPO dielektrika har den bedste ydelse vs temperatur (de ændrer ikke meget). X7R/X5R 's have mere variation over temp, men er anstændige i nogle tilfælde (kobling hætter osv.). Resten er bare forfærdelig, når man overvejer dem inde i et filter struktur, IKKE bruge dem til enhver RF-design andet end måske stor effekt filtrering ... men jeg kan ikke engang bruge dem til det. Her er nogle gode links, der vil kunne forklare forskellene for dig i detaljer. [URL = "www.cde.com / kataloger / ceramperf.pdf"] www.cde.com / kataloger / ceramperf.pdf [/URL]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back