montage kode med pic16f877

A

Adamant

Guest
Hej alle. Im Adamant, og jeg har brug hjælp til at skrive en kode i forsamling sprog ..... Jeg sidder bruge MPLAB IDE til min kode, skrivning .... og im ikke særlig god til det. Jeg har brug for hjælp på en kode, som vil sende info fra en 360 graders potentiometer til pic, og fra pic til en LCD. Min LCD er en 4x20, og det har sine "egne" kommandoer. I dont know, hvordan man inkorporere disse kommandoer til at bruge dem i assembler. Jeg forsøger at vise retninger, på LCD, som Nord, Syd, Øst, Vest. Og im benytter en 360 graders pot. Som min pot ændringer modstand værdier, når det viser, jeg vil displayet på LCD-displayet viser den retning, N, S, E, eller vest. Jeg har en seriel LCD. Nogen ideer? tak for læsning!

u kan bruge en ADC at læse den nøjagtige position af Pot for LCD der nogle rutine, som du kan bruge

[Quote = Cortex] u kan bruge en ADC at læse den nøjagtige position af Pot for LCD der nogle rutine, som du kan bruge [/quote] Jeg tror der er en analog til digital konverter på denne PIC (jeg er lige begyndt dette projekt) enhver rutiner, ville enhver samlemetoder kode være yderst værdsat!

hej, kan jeg give en kode eksempel for 16F76 vil brug for nogle ændringer for din 877, men det souldnt være for meget besvær. du kan få i det mindste nogle idé. denne test projekt var for en 16x2 chracter LCD.

Tak for det Donkey41. Du hjalp mig. Jeg klikkede på "point"-knappen for dig, undskyld min uvidenhed, im stadig lære, hvordan dette board driver, med de punkter, og det hele.

Dette er for 16f84 u kan se, hvordan man kommunikerer med LCD 16 * 2

kan jeg også få eksempler .. Jeg har problemer med at kommunikere med lcd .. thanx ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back