Monte Carlo anlaysis at trække scatter plot af femte mod leakeage strøm i SRAM

R

Ravinder487

Guest
Hej alle, Nu er jeg arbejder på proces variation SRAM celle design. Jeg har brug for at tegne histogrammer og scatter plot for femte. Men jeg kan ikke få dem i prameter listen over histogram windows.I regnede det ud problemet delvist vi bør give femte som proces varible i statisk blok. SCS fil. Når jeg gør så simulator viser fejlmeddelelsen MC1: Forsøg på at køre Monte Carlo analyse med procesvariationer, proces variationer blev specificeret i statisk blok. Please hjælp mig.

procesvariabler tilhører parametre blok, variation parametre tilhører stat ristika ( fremgangsmåde eller mismatch ) blok.

Mange tak for ur hjælp. kunne u fortælle mig typiske værdier for standardafvigelse på femte og tox for både proces og mismatch. Jeg bruger 90nm node.

[Quote = Ravinder487, 944.158] kunne u fortælle mig typiske værdier for standardafvigelse på femte og tox for både proces og mismatch. Jeg bruger 90nm node. [/QUOTE] Disse værdier er absolut proces-og fab-afhængige, selv de typiske dem, og kun tilgængelig med en NDA. Spørg din støberi! For et støberi-uafhængig eksempel (180nm proces) s. denne side fra et C @ dence MC tutorial: View attachment 60.

Tak for hjælpen. Når jeg forsøger at inkludere både proces og paradoksproblemer i min model fil (. Scs) Jeg så kun mismatch blok jeg kunne ikke finde nogen proces blok og også jeg er forvirret med udsagnene i model-filer (i subckt sektion): varvt = 0,004 / / 1 sigma Vt mismatch variation i enhed v-um + mm_delvt = varvt * geo_fac * mm_pvt_mc og endelig i model sektion vth0 = s1v_vth0_ne + mm_delvt. mm_pvt_mc er parameteren defineret i statisk blok for fejlparringer kun med en gaussisk fordeling af std = 1/1. Hvad betyder det? Fra oven kunne jeg forstå, at jeg ikke har proces blok i min model-filer. Så jeg tilføjede et nyt parameter pv_pvt_mc til inkluderet proces variationer. og jeg har ændret vtho som vth0 = s1v_vth0_ne + mm_delvt + pv_pvt_mc. Kunne u fortælle mig, om min rettelse er forkert eller rigtigt? og også en ting mere jeg kunne ikke i stand til at tegne histogrammer for leakeage strøm til SRAM.

[Quote = Ravinder487, 944.430] ... mm_pvt_mc er parameteren defineret i statisk blok for fejlparringer kun med en gaussisk fordeling af std = 1/1. Hvad betyder det? [/QUOTE] Jeg formoder: 1σ (sigma). [Quote = Ravinder487, 944.430] Fra oven jeg kunne forstå, at jeg ikke har proces blok i min model-filer. Så jeg tilføjede et nyt parameter pv_pvt_mc til inkluderet proces variationer. og jeg har ændret vtho som vth0 = s1v_vth0_ne + mm_delvt + pv_pvt_mc. Kunne u fortælle mig, om min rettelse er forkert eller rigtigt? [/QUOTE] Skal være korrekt, bare prøve det! [Quote = Ravinder487, 944.430] Jeg kunne ikke ... tegne histogrammer for lækstrøm for SRAM. [/QUOTE] Jeg lægger den fulde C @ dence MC tutorial. Se s.. 26! View attachment 60

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back