Mosfet-driver spørgsmål

W

Wamor

Guest
Hej, Jeg bruger en IR4426 mosfet-driver for at skifte en IRFR3910 MOSFET. Den IR4426 MOSFET-chauffør har en Io + / - af 1.5A. Den IRFR3910 MOSFET har en Qg af 44nC (Qgs = 6.2nC og Qgd = 21nC). Hvis jeg ikke bruge nogen gate modstand Jeg lærte, at jeg kan beregne mosfet-switch-tiden ved følgende formel: t = Qg / Io, som giver mig en switch-on tid 29.3ns. Er dette korrekt? Er IR4426 altid leverer 1.5A også når jeg bruger en mosfet, som ikke kræver en strøm på 1.5A? Hvad vil være påvirket af en gate-modstand med hensyn til switch-til tiden? Hvordan beregner jeg den korrekte gate-modstand. Tak og venlig hilsen

Du skal bruge en port modstand, hvis du vil (eller har brug for en eller anden grund) for at bremse skift. Jeg er ikke enig med koblingstid beregningen. De mest interessante parameter (f.eks for at skifte tab) er den stigende tid, dybest set svarer til mølleren afgift. For switch-til tiden, tilføjer Qgs del op til plateauet i Vgs (Q) diagram. Men den samlede gateladning tæller ikke for afvikling af den. Den effektive gate strøm med en gate modstand, vil afhænge af plateauet spænding (Vgs, på) og føreren spænding.

Indgangen til mosfet vises til chaufføren som en kondensator, der skal afholdes over tærsklen spænding for at tænde enheden. Så jo mere strøm, man kan levere til lade / aflade kondensatoren, jo hurtigere kan du tænde og slukke. Du kan få et skøn over tænde tiden ved at trække mosfet tænder spændingen fra drevet spænding. Divider denne værdi ved porten modstand for at få den gennemsnitlige ladestrøm. Svinget til tiden er den samlede gateladning i nana coulombs divded af strømmen i ampere, dette giver svaret i NS. Eksempel; Drive spænding 12 volt. MOSFET tærskel spænding, 1,5 Volt. Resistor 10 ohm. Ladestrøm = (12 - 1,5) / 10 = 1,05 ampere; Tænd tid = Totalt gateladning divideret med ladestrøm = 44 / 1,05 = 41,9 ns. På grund af den lille værdi af de involverede kapacitans, andre faktorer spiller ind, såsom komponent layout. Den normale procedure er at beregne de værdier, så kontrollerer de faktiske resultater ved at måle den tænd / sluk og stige-/faldetiderne ved hjælp af en anvendelsesområde. Uden en serie port modstand, kan den maksimale ladestrøm fra føreren være højere end spec, da der ikke er nogen kontrol over det??

Slå tiden = Totalt gateladning divideret med ladestrøm = 44 / 1,05 = 41,9 ns.
Den samlede gateladning er inklusive afgiften, der leveres efter MOSFET er tændt. Således beregningen overvurderer Tændtid. I modsætning hertil gateladning del for Vgs> Vgs, thr tæller for turn-off.

Dette er fra linket ovenfor View attachment 54191 Jeg har tilføjet farver er nemmere at læse, kan du let se, at udgangsstrømmen er maksimeret, og spændingsfaldet er begyndt at falde længe før Gate samlede byrde punkt. Alex

Tak for sammenkædning af Fairchild ansøgningen note. Det er at forklare tingene meget klart.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back