MOSFET driver til 13,56 MHz klasse E forstærker

S

scarzacosta

Guest
Hej, jeg leder efter en passende mosfet driver til mit setup. Jeg arbejder på en klasse E chauffør, skifte på 13.56MHz. Den effekt MOSFET, at jeg bruger, er STB13NM60N fra STMicroelectronics. Jeg er i øjeblikket driver mosfet med EL7104 mosfet chauffør fra Intersil, output lige sluttet til gaten, VDD af førerens afkoblet, idet 10microFarad tantal hætte. Resultaterne er dårlige på dette tidspunkt. På 1MHz det virker fint, men ved højere frekvenser, bliver det omvendt og mere af en sinusformet bølge; også mosfet er ikke tændes og slukkes korrekt (nogle gange er det ikke slukke ordentligt, og det bare trækker en masse af de nuværende fra strømforsyningen). Skal EL7104 føreren kunne arbejde op til 13.56MHz? Nogen forslag, ideer få det til at virke? Eller nogen kender en driver, der fungerer godt ved høje frekvenser? (Jeg har fundet for eksempel DRF1200 fra Microsemi, men desværre den lokale leverandør, hvor jeg skal bestille mine komponenter, giver ikke det til salg). tak

Jeg er i øjeblikket kigger på MIC4452. Vil det man gøre arbejdet? Datablad siger, at det kan opkræve en 15nF cap i 20ns. Gate cap af mine MOSFET er ca 3NF. Men jeg er bekymret over den lange forsinkelse af 15ns og 35ns? Opvarmning kan være et problem for på 13.56MHz? Ved ikke om der eksisterer en form for kølelegeme til plastic DIP-pakken?

Slapping en 10nF MOSFET gate rundt på 13MHz vil have en hel masse gate driver spidsværdien af strømmen. Det er ting man. Pulserende aktuelle behov for at komme et sted fra. En simpel 10UF bypass cap måske ikke har ESR / ESL at støtte den løbende smide du har brug for. Det er ting 2. Jeg vil være på udkig efter et par high-Q keramik i alt mindst 100X Qgg, med netto ESR <(100mV/Ipeak) og netto ESL <100mV/dI/dt_peak på tværs hen over FET driver levering. Jeg foreslår, at du sætte nogle sonder til FET gaten, FET kilde, driver produktion, chauffør VIN, driver GND og se, hvilke af dem er afskalning ud. Personligt tror jeg du kan være på udkig til at træde væk fra magten MOSFETs; 600nS periode betyder, at du har brug for din dræn stige-/faldetiderne at være noget lignende 50nS. Og du er nødt til at administrere bro skyde-through (ikke-overlappende) temmelig stramt inden for denne cyklus så godt. En RF LDMOS eller en GaN FET kan gøre meget mere mening.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back