MOSFET modstand har brug for hjælp ....

H

hornhunter

Guest
Hej respektive medlemmer af forummet,
Jeg har et problem, og håber, at nogen her kan hjælpe mig med at løse det.
Mit problem er ca automobilsektoren MOSFET modstand / regulator for afgangstværsnit motor for Mercedes E klasse.Denne modstand er død.Jeg er interesseret, hvilken type MOSFET modstand er det, og er der en erstatning for det.Formålet med at døde en er at regulere hastigheden på blæseren.Det har 4 stik.Jeg vil uploade billedet.Hjælp af anykind er velkommen.Tak til alle.
Jeg ved, jeg har ikke sagt meget, så spørg hvad der er vigtigt.
Ved ikke, hvordan man finder denne del blandt tusindvis elektroniske komponenter.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hej,

Hvordan du har besluttet, at dette er for hastighed regulering?

M. Pathma

Er du sikker på at dette er en modstand?Jeg synes, du ser på MOSFET selv.MOSFET er Metal Oxide Semiconductor Field Effect Transistor.Men masser af mennesker siger MOSFET transistor.

Denne MOSFET sandsynligvis køre som en helikopter til at skabe nuværende pulser at hastighedsbestemmelser ventilator.Desværre er dette modul var sandsynligvis en brugerdefineret side for Mercedes.Normalt disse moduler indeholder flere MOSFETs parallelt knyttet til en metalplade som en heatsink og derefter dækkes med epoxy for fugt arealbefæstelse og at hjælpe med varme.

Registeret er afgangstværsnit kontrol module.Advise du ændrer en ny beacause det er svært at ændre de elektriske komponenter i afgangstværsnit kontrol modul. Selv hvis du åbner modul kan finde det kunne brydes det at ændre MOSFET i modulet.

Tak fyrene ...
Du er alle Wright, så jeg er nødt til at give et stort beløb for det ...
Jeg er sikker på, at det anvendes til blæserhastighed regulering ...

hornhunter wrote:

Tak fyrene ...

Du er alle Wright, så jeg er nødt til at give et stort beløb for det ...

Jeg er sikker på, at det anvendes til blæserhastighed regulering ...

Ja det er svært epoxy indvendig.
Jeg har lige erfaret, at det ikke er MOSFET men bipolar, i en Darlington konfiguration, nogle fyr fortalte mig om MercBenz forum

Jeg vil uploade billede af den del lidt senere ...

Jeg tog Awarapunshee råd og dette er hvad jeg har fundet nedenfor.

Input pin er tilsluttet metalpladen, og output stik sammen med 2 kontrol er stik stående på noget lignende modstand plader, og hvornår du vil fremskynde fan spænding på denne kontrol stifter er droping og fan hastighedsovertrædelser.Denne udgang conector er grund til ventilatoren og stik er tilsluttet direkte til fan.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hvad jeg gæt er,
at denne enhed ikke kan repareres.Da ingen diskrete komponenter til den tjeneste til rådighed.

Skal enig med dig ...
Overvej dette tema lukket.

Thanks guys for alle jeres hjælp ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back