MOSFET varme op i motor driver kredsløb

A

akshatanayak

Guest
Jeg bruger en MOSFET IRFZ48 for min motor driver CKT. Specifikationerne for de MOSFETs og kravene til motorer kampen, men MOSFET'er få varmet op. Også min seniorer, der oprindeligt er designet CKT for deres projekt står ikke sådanne problemer ved at: roll: tid. Hvad kunne muligvis være problemet? De input, CKT layout, komponenter, temperatur, motorer alt forbliver den samme, så hvorfor gøre det MOSFETs varme op nu:? Roll:

En kreds diagram ville hjælpe. Hvis du bruger den samme kreds, samme PCB og samme komponenter, er der mulighed for en defekt komponent. Eller du kunne have placeret en komponent af anden værdi end krævet, såsom modstande, kondensatorer, dioder, osv. Hvad er ratingen af ​​motoren? Vidste du bruger et anti-parallel diode på tværs af motoren? Er det en 12V motor? På hvilket spændingen er du driver MOSFETs? Hvor varmt er det MOSFET få? Afhængigt af den aktuelle går igennem, kan det være naturligt for MOSFET at varme op. Vidste du bruge ordentlig heatsinking?

Normalt er den varme problemer er relateret til langsomme skift hastighed MOSFETs hvilket øger forbruget, mens mosfet tænder / slukker. Dette er normalt forbundet med MOSFET driver kredsløb, så medmindre du give nogle skematisk jeg tror ikke, at nogen kan hjælpe.

Hej mine venner Jeg tror, ​​at problemet med, at kredsløbet er, at han ikke skabte død tid på PWM? er det ikke? Hilsner Goldsmith

Varme er naturligt for MOSFET switche der bærer den meget høje strøm. Der er 3 slags strøm dissipation: 1. OnTime (I ^ 2 * R), 2. Offtime (Tab i fritløbende diode / body diode af MOSFET), og sidste (ikke mindst) 3. Som nævnt ovenfor, skifte tab, for det meste skyde gennem (nødt til at gøre nul ved gate drivere) og parasitære kondensatorer opladning og afladning tab. Hvis du har givet tilstrækkelig døde tid, og derefter skyde gennem muligvis ikke være noget problem. Nu skal du se Gate at dræne cap opladning og afladning. Hvis du ikke giver, lav impedans sti (ekstra) i Porten, mulighed for at tænde af MOSFET.

Et ledningsdiagram ville hjælpe. Hvis du bruger den samme kreds, samme PCB og samme komponenter, er der mulighed for en defekt komponent. Eller du kunne have placeret en komponent af anden værdi end krævet, såsom modstande, kondensatorer, dioder, osv. Hvad er ratingen af ​​motoren? Vidste du bruger et anti-parallel diode på tværs af motoren? Er det en 12V motor? På hvilket spændingen er du driver MOSFETs? Hvor varmt er det MOSFET få? Afhængigt af den aktuelle går igennem, kan det være naturligt for MOSFET at varme op. Vidste du bruge ordentlig heatsinking?
Den placeret komponenter er af samme værdi, så denne mulighed er udelukket. Selv da MOSFET varmes op, så meget vi ændret MOSFETs på tavlen og kontrolleret, men det samme problem opstod. vi brugte ordentlig varme synke. Den overdrevne strøm passerer gennem MOSFET på grund af, som det bliver varmere har at udelukket, fordi MOSFETs på tavlen, som seniorerne havde forberedt ikke var varme op på alle. Jeg kan ikke afsløre det diagram, men det grundlæggende princip er, at 89c51 styrer input L293D og produktionen af ​​L293D driver MOSFETs. og er det nødvendigt at bruge anti-parallel diode på tværs af motoren? de MOSFETs har parallelt dioder forbundet til det.

Det er nødvendigt at tilslutte diode på tværs af motoren. De MOSFETs har parallelle dioder på tværs af dem, der ikke motoren. Men det afhænger af, hvordan motoren er tilsluttet. Hvis den er forbundet i H-bro konfiguration, behøver du ikke at forbinde anti-parallel diode på tværs af motoren. Men hvis det er kontrolleret af kun én MOSFET (lav-side konfigurationen) med motoren, da belastningen i afløbet stien, så dioden er nødvendig. Uden kredsløbsdiagram, ville vi bare være gætte i mørket, og jeg tror ikke, vi kan tilbyde megen hjælp.

Hej mine venner Måske er der nogle ekstra kredsløb kan hjælpe her, men uden skematisk, er den bedste hjælp, Umuligt. Bedste Lucks Goldsmith

Det er nødvendigt at tilslutte diode på tværs af motoren. De MOSFETs har parallelle dioder på tværs af dem, der ikke motoren.
I en H-bro kredsløb? Hvordan? Og hvorfor, til korte motoren? En enkelt flyback diode ville give mening i et en-transistor driver. Du siger at bruge L293 som MOSFET chauffør og IRFZ48 (NMOS) som output transistorer. Jeg spekulerer på, hvor kredsløbet. L293 er ikke tænkt som en H-bro driver, er det en lille H-bro sig selv. Jeg kan forestille mig at køre en supplerende H-bro (N + PMOS) af enheden, men ikke alle NMOS bro.
Hvad kunne muligvis være problemet? De input, CKT layout, komponenter, temperatur, motorer alt forbliver den samme, så hvorfor gøre det MOSFETs varme op nu?
Med andre ord, hævder du at bruge et fungerende kredsløb, beder os at bevise, at den antagelse er forkert , uden at give detaljer. Funny!

Beklager, det var vage. Jeg afklaret dette senere:
Hvis det er forbundet i H-bro konfiguration, behøver du ikke at forbinde anti-parallel diode på tværs af motoren. Men hvis det er kontrolleret af kun én MOSFET (lav-side konfigurationen) med motoren, da belastningen i afløbet stien, så den diode der er behov for.
Ja, L293D er en lille H-bro sig selv. Men han har aldrig sagt, at han bruger den til at drive en N-MOSFET med en bro konfiguration. Så det er derfor, jeg sagde som ovenfor. Han har ikke afklaret, om det er en one-MOSFET chauffør eller en H-bro.

Men han har aldrig sagt, at han bruger den til at drive en N-MOSFET med en bro konfiguration.
Hvad er der blevet sagt er - flere IRFZ48 transistorer - L293 som gate driver H-bro output-konfiguration i virkeligheden var mit gæt. Men det er ikke blevet nævnt. Så hvad kunne det være anderledes? Kan være en unipolær stepmotor med centrum tappet snoede. Eller flere enkelt transistor motor chauffører. I sidstnævnte tilfælde, er du ret om den nødvendige diode. Uden det, er det transistor drevet ind i lavine sammenbrud og afbrænding af oplagret energi, effektivt at arbejde med lineær chauffør effektivitet alene.
Jeg har afklaret dette senere.
Ja, jeg undskylder for ikke at læse omhyggeligt.

Kære venner igen Hej Per mine erfaringer, er de varme problem på disse kredsløb på grund af nogle ting som: 1 - du gjorde ikke skabe nok døde tid på din PWM signal. 2 - du gjorde ikke bruge snubber netværk. 3 - du ikke bruge MOSFETs med lav Rdson. 4 - hvis dit nuværende er meget høj, har du ikke bruge den korrekte køleplader. 5 - er det muligt, at din MOSFETs ikke kan skifte på denne frekvens. så hvad er din PWM-frekvens? Og vidste du gøre ting, som jeg sagde? Held og lykke Goldsmith

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back