motor og pic 16f877

K

kotsam

Guest
Jeg prøvede at programmere DC motorer ved hjælp af H-broen chip, men jeg gjorde ikke lykkes at gøre det, så du hvis nogen kan sende mig programmet til at finde ud af mine fejl vil jeg være så glad, eller til at fortælle mig, hvordan kan jeg programmere den , (Jeg bruger forsamling ikke c)

tak til alle

Prøv denne ansøgning notat fra Microchip:
http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/00857a.pdf
"Brushless DC Motor Control Made Easy"
Hilsen,
IanP

du kan bruge dette link til reference:
http://users.pandora.be/educypedia/electronics/pics.htm

Tak for hurtig respons
Men jeg m ikke ved hjælp af sensorer i mit program, og jeg vil gerne motoren til at gå frem og bak ved hjælp af h-bro, og til at producere PWM fra PIC, fordi jeg ikke t uden at fremstille PWM, men hvis jeg ikke m ved hjælp af PWM jeg kan t kontrollere hastigheden.

Nemmeste måde:
generere periodisk interrupt med timer.t1 t2
om interrupt:
tilvækst counter
) sammenligne med de fastsatte t1 periode
hvis den er lavere contiue, i ikke ændre produktionen stat, og hvis der er t1 t2 reset counter = 0
til kontrol bruge 2 pins
i én retning, en pin er fast ti lo (hi) andre er PWM i omvendt sekunder pin er fast
første er PWM.
Jeg har forsamling fil, men kommentarer er i Makedonien, og jeg kan sende til dig.

til ace1903:

Tak og send den forsamling til mig jeg ikke bekymre dig om de kommentarer, fordi jeg vil forstå programmet fra undervisningen

hej alle
Jeg har det samme problem, og jeg har brug for todo hvad kotsam ønsker at gøre Jeg bruger H-broen l6203 og microcontroller pic16f877 men jeg bruger c sprog og motoren rating er 4 A 30 V vil nogen sende mig en scematic af kredsløb og programmet.

Jeg har lavet kredsløbet og programmet og det virker fint, når du kører i h-broen ikke pulserende som et signal fra mikrokontroller men hvor jeg puls køre det motoren går skøre og frembringer støj, så jeg har på fornemmelsen, at der er noget galt med enten .

Jeg har været fastlåst med dette problem for ca 2 måneder.please help me guys

hej alle
fyrene jeg har brug for hjælp med min ovenstående problem behage hjælp,

tak

hej,
Hvis du hørte lyd fra motor, måske din PWM frekvens er for lav.
forsøge at øge det
farvel

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back