MP3-afspiller med DE2

N

nindra

Guest
Hej alle,

Jeg er bare en newbie.Nu arbejder jeg en MP3-afspiller project.I brug DE2 bestyrelsen fra Altera.Jeg gemme MP3-filer i et SD-kort.Jeg blander hvordan du læser files.Plizzz give mig en Advice.THx

Hej,

udformning bestyrelse bør have en form for reference ansøgning eller demo, hvor du kan tage, hvad du vil lave dit eget design.
se på de ledsagende datablade og dokumenter.

Jeg har læst den reference.at der er en demo program til at læse en musik-filer med WAV extension.I også læses på en anden litteratur, VHDL ikke kan behandle en MP3-filer.Vi skal ændre filen til binære format Først vil. Bin.Er det korrekt?

Jeg ved ikke, hvis bestyrelsen har SD-protokollen og gennemført filsystem.Hvis ikke, skal du skrive din egen:
- Først er du nødt til at kommunikere på et lavt niveau med SD-kort, dvs læsning og skrivning 512B sektorer, og du kan bruge den simple og langsommere SPI interface, eller gennemføre komplette SD interface;
- Derefter gennemføre FAT16/FAT32 filsystem.

Afspilning af MP3-filer er meget vanskeligt, hvis ikke bruger et bibliotek, det indebærer masser af signalbehandling, meget hårdere end WAV, der har info om lydeksempler.Til MP3 du kan få brug for ekstra biblioteker og IP-blokke.

Eugen, u kunne forklare mig om FAT16 og FAT32-filsystem? Cuz jeg ikke får point.Er det muligt at læse data fra flash-hukommelsen uden at bruge NiosII?Lagt efter 28 minutter:Kan jeg spille WAV-fil, som jeg opbevarer i indbyggede flash-hukommelse uden at bruge en NiosII? cuz jeg læser eksempel at forklare, at vi kan bruge te AUDIO_DAC fil for at læse flash-hukommelse.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back