MPEG 4 dekodning

S

solvall_ex1

Guest
billedopløsning 160x240.billedhastighed på 15 billeder / s,

Kan jeg bruge ARM9 processor til at gøre rent s / w mepg 4 dekodning?
det er muligt at køre 15f / s?

Jeg hørte om én ting, at det er svært at spille MPEG4 ved s / w baserede afkodning.
ARM9 er ikke så kraftfuld.

Ja, jeg er sikker på ARM9, som kan arbejde ved 400MHz er at power.I
Jeg nogensinde lave en ARM9 platform, der kan spille billedopløsning 320x240, frame rate 20frame / s

400 MHz er en enorm magt ...vi gør Half-D1 30 fps 352x240 H264 kodning og fuld D-1-dekodning på 300 MHz-processor fra Philips

Så jeg tror, 400 MHz kan gøre en smule mere
For denne u være nødt til at gøre en masse optimeringer
-Vi kan diskutere det i detaljer, hvis u vil fortsætte

swahlah skrev:

400 MHz er en enorm magt ...
vi gør Half-D1 30 fps 352x240 H264 kodning og fuld D-1-dekodning på 300 MHz-processor fra PhilipsSå jeg tror, 400 MHz kan gøre en smule mere

For denne u være nødt til at gøre en masse optimeringer

-Vi kan diskutere det i detaljer, hvis u vil fortsætte

solvall_ex1,
Dit spørgsmål er meget enkelt, men svaret er for lang og hård .....
det tog mig to år at nå dette udførelsen af H264 Codec på Philips DSPs ...
Men jeg tror nu det er ikke så hårdt for mig ....Så jeg kan give u nogle forslag i denne forbindelse, der vil vise u pludselige forbedring ......

De vigtigste ting i Video Applications er hukommelsen adgang ....så u være nødt til at reducere den hukommelse adgang ..reducere cache miss ...både data cache og instruktion cache .....for denne u være nødt til at redesigne hele datastrømmen af softwaren .....ændre erindringer fra multi-dimension til en-dimensionelle arrays ....

anden store ting er så centrale løkken optimeringer ved hjælp af specielle undervisning sæt af processoren målrettet ..........

Dette er blot på abstrakt plan ....men hvis u virkelig ønsker at gøre det så u kan kontakte mig på min e-mail eller Yahoo Messenger ....min email
swahlah (at) yahoo.com

add mig på messenger hjælp af login-navn
swahlah

-see u der, fordi det her ydes under alt for kedelig for mig at kommunikere frit ...da dette problem kræver masser af samtaler

-Venlig hilsen
Shafique

Kan du fortælle mig, hvad ARM processor fra Phillips?Jeg tænker på at starte en open source hardware-projekt, som vil kræve RTOS og i stand til at sende video og stemme på tværs af netværket.Jeg er ikke helt sikker på, om MPEG4 i armen er en farbar vej for mig.Jeg er også overvejer at bruge MPEG4-chips, men usikker på omkostningerne indebærer.

Har du nogen forslag eller tips?

Hej, jeg vil lave et projekt om kodning real-time video, opløsning 800x600, 25frames.Jeg vil gerne vælge H.264 datastrømmen.der kan give mig nogle forslag om ordningen?Jeg valgte TI dm642 DSP som kan operere på 720MHz.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back